Vanden Borre is één van de bekendere Belgische speciaalzaken in TV, video, hifi, elektro, multimedia en GSM. De elektronicaketen beschikt over filialen in vrijwel alle Belgische steden. Maar wist je dat Vanden Borre ook online producten verdeelt? De website van Vanden Borre oogt misschien op het eerste zich chaotisch, maar is in feite overzichtelijk ingedeeld. Via de navigatiebalk bovenaan de website spring je eenvoudig doorheen de verschillende producttypes.
Zo kunnen klanten hun keuze maken uit TV & Audio, Groot elektro, Inbouw, Klein elektro, Multimedia, Telefonie en Accessoires. Elke productcategorie bestaat uit een 25 à 30tal subcategorieën. Via Vanden Borre valt er dus een enorm aanbod aan producten te ontdekken.
Benieuwd naar de voordeligste Vanden Borre acties en promo’s? bekijk dan zeker eens het laatste nieuws op de homepage. Zo kan je bijvoorbeeld bij de start van het nieuwe schooljaar genieten van grote kortingen op school gerelateerde producten en tijdens de soldenperiode van bijkomende afprijzingen.
Via Vanden Borre wordt je op de hoogte gehouden van productomschrijvingen, foto’s, recensies van andere klanten en de bijhorende handleidingen van elk toestel. Binnen Vanden Borre heb je keuze uit tientallen verschillende betalingsmogelijkheden.
Reken je graag je bestelling af per Visa, Mastercard, American Express, KBC, ING, Belfius, Maestro, Bancontact, Overschrijving of Paypal? De keuze is geheel aan jou. Dat Vanden Borre mee gaat met zijn tijd, bewijst de doorkoppeling naar Facebook. Vragen over een welbepaald product? Stel dan je vraag rechtstreeks via Facebook en neem deel aan de Vanden Borre community. Een laagste prijsgarantie, gratis levering aan huis en aansluiting, een gratis klantendienst: voldoende redenen om Vanden Borre eens te bekijken.
Absoluut niet klantgericht bedrijf. Ik heb een wasmachine besteld (en betaald) en kies voor levering op zaterdag 2/9. normaliter krijg je vrijdag ts 18u30 en 21u30 een sms met levertijd. niets gekregen. Dus moet ik ervoor zorgen zeker op locatie te zijn op moment dat levering mogelijk was, 7u ’s morgens… Vanaf 9u kon ik helpdesk bellen en deed dit ook. Boodschap gekregen dat de bestelling geannuleerd was gezien de wasmachine niet meer op stock was. Ik kon kiezen om een andere te bestellen of geld terug. Ik vraag geld terug en krijg een waardebon ipv terugbetaling terwijl ik dus geen aankopen meer bij deze firma wilde doen – weigeren deze om te zetten naar cash/overschrijving.
Nooit wil ik nog aankopen daar doen
Service in winkel was in orde (een nieuwe koelkast gekocht). Levering was echter slecht.
1) ipv de beloofde week wachtijd moest 5 weken gewacht worden waardoor bijna een cashback actie gemist is geweest
2) eerste keer dat het toestel geleverd werd was maar 1 leverancier mee terwijl was aangegeven dat er twee nodig waren gezien het op 2de verdieping was, toestel is dan op het gelijkvloers achtergelaten
3) 2de keer dat vandenborre afkwam waren twee leveranciers mee, zonder te proberen beslisten ze dat de trap niet geschikt was (de eerste keer was dat geen issue). derde afspraak gemaakt en direct 100 euro forfaitair lift fee moeten betalen
4) 3de keer dat men afkwam waren er twee leveranciers maar konden ze beiden enkel frans, we moesten 3 kwartier wachten tot de lift afkwam die door een derde persoon werdt bestuurd. uiteindelijk is de koelkast geplaatst geweest maar is mij 140 euro aangerekend. vandenborre had nog eens extra gerekend omdat ze opnieuw moesten afkomen (wat 100 procent hun fout was)
conclusie: koop NOOIT een toestel bij vandenborre dat je niet zelf kunt meenemen, levering is duidelijk uitbesteed aan een ander om de kosten te verlagen. klagen bij vandenborre zelf heeft zero effect
Had ik maar al deze reviews gelezen voor mijn aankoop dan had ik nooit voor Vandenborre gekozen. Mijn advies is vooral gericht aan iedereen die thuis iets laat leveren…
Mijn koelkast werd pas 2 maand na bestelling geleverd. Bij levering tekende ik voor ontvangst maar verwijderde ik de folie niet meteen omdat de mannen die leverden gehaast waren en een vrachtwagen vol te leveren toestellen hadden. Ik moest tekenen voor ontvangst (hetgeen iedereen doet vermoed ik?) en pas ’s avonds deed ik de verpakking los. Bleek dat er een grote kras en deuk aan de zijkant zaten, hoogstwaarschijnlijk door levering. Vanden Borre weigert vervanging en stelt een belachelijke schikking van 175 euro voor. Ze reageren ook niet op mails. Hun verantwoording is dat als je tekent voor ontvangst al je rechten vervallen. Niemand raadde me aan de verpakking meteen te openen en alles te controleren: de mannen vd levering niet en ook nergens te zien in de mails die de levering aankondigde. “Uw Akte van Vertrouwen” ?????
Heel slechte klantenservice en kennis over de verkoop van hun producten. Er wordt gesproken over ‘klantenservice’ en vertrouwen, maar dat is iets dat moet verdiend worden. Een product dat stuk is en dat jullie dan herstellen of zorgen voor een nieuw toestel, dat is ook niet meer dan normaal. Daar moeten we geen sterren voor uitdelen. Wat wel belangrijk is, dat er bij een probleem, een klantendienst is die probeert tot een oplossing te komen of bemiddeling of een duidelijke en eerlijke boodschap kan geven waarom dat niet mogelijk is. Bij jullie is er geen bemiddeling mogelijk. Er wordt niet naar de klant geluisterd. Ik had een probleem met een kleine aankoop, waardoor ik het niet kon gebruiken. Ik heb het speciaal in de winkel gekocht voor een goed advies enzo ipv online. Maar dit had ik absoluut niet mogelijk doen. Het product werd niet terug genomen, want volgens de wet zijn wij dat niet verplicht om te doen ( enkel als je online koopt), dat is alles. Ik heb in mijn leven al heel veel gekocht bij van de Borre ( maar ook dit maakt totaal geen verschil voor hen) , kocht er de laatste tijd alleen kleinere dingen (gemakkelijk dichtbij) en zocht zelf mijn ‘advies’ online. Maar door dit 0% respect voor de klant kom ik nooit meer naar de winkel!
Vanden Borre smeert ons in naam dan Vanden Borre een verzekering aan voor een dure iPhone. Bij een schadegeval blijkt deze verzekering los te staan van Vanden Borre. Er wordt beloofd na aangifte van de schade te reageren binnen de 72u. We zijn nu 9 dagen verder. De verzekering antwoordt op geen enkele mail en de telefoonverbinding wordt automatisch verbroken. Dit is pure oplichting. De klantendienst schudt alle verantwoordelijkheid van zich af en ene Dominique stond mij zeer onvriendelijk te woord aan de telefoon.
Tip: bestel of koop niks van vanden Borre!!!!
Ik heb een laptop besteld (afgehaald in de winkel). Dezelfde dag (1uur later) wou ik het binnenbrengen, omdat het niet het toestel was dat ik had besteld. MOCHT DIT NIET??!? Omdat ik dit niet thuis heb laten leveren?!? Dikke scam, als je het mij vraagt!!!
Buiten dat, ben ik ook helemaal niet goed geholpen. Een meisje met lang,bruin haar aan de kassa (winkel in Sint-Niklaas) deed niet eens de moeite om klanten verder te helpen. Vind het raar dat zij überhaupt is aangenomen, zorgt alleen maar voor verlies en negativiteit op het bedrijf!
Ondanks het feit dat Nespresso mij een mail heeft gestuurd waarin ZWART OP WIT staat vermeld dat Vandenborre mij op het door mij aangekochte Nespressotoestel mij nog 50 euro verschuldigd is als korting, weigeren zij dit terug te betalen. Ik heb een dossier opgestart bij de consumentenombudsdienst. Eens zien wie aan het kortste eind zal trekken. Mij zien ze als klant nooit meer. Er bestaan zeker genoeg alternatieven. De klantendienst van Vandenborre trekt werkelijk op niets. De discussie is er sedert 03/03/2022 en we zijn heden 15/06/2022. Ik heb werkelijk genoeg van deze praatjesmakers!!!!!!!!!!!!! In hun akte van vertrouwen heb ik al lang geen vertrouwen meer. Zij zijn helemaal niet te vertrouwen!
Ondanks het feit dat Nespresso mij een mail heeft gestuurd waarin ZWART OP WIT staat vermeld dat Vandenborre mij op het door mij aangekochte Nespressotoestel mij nog 50 euro verschuldigd is als korting, weigeren zij dit terug te betalen. Ik heb een dossier opgestart bij de consumentenombudsdienst. Eens zien wie aan het kortste eind zal trekken. Mij zien ze als klant nooit meer. Er bestaan zeker genoeg alternatieven. De klantendienst van Vandenborre trekt werkelijk op niets. De discussie is er sedert 03/03/2022 en we zijn heden 15/06/2022. Ik heb werkelijk genoeg van deze praatjesmakers!!!!!!!!!!!!!
Nooit nog daar een aankoop. Wat een slechte servies, koop je in de winkel mag je of kan je het niet meer retourneren, als je het koopt via de website dan kan en mag dat wel…
Dit is toch niet normaal…pure afzetterij, zulke winkels moeten dringend worden gesloten liefst gisteren dan morgen.
Nu zit ik hier met mijne gsm waar ik veel geld heb voor betaald en kan er niks meedoen….
Bedankt Vandenborre…NEEN DUS…AFZETTERS!!!
kocht een gsm aan enkele jaren terug, voor een klein bedrag kon ik een verzekering nemen, bleek later dat ze mij de duurste aangerekend hadden, kostprijs op 2 jaar meer dan de aankoopprijs van m’n gsm, gelukkig doornam ik het kontrakt bij thuiskomst en zag ik dat ze me wilden oplichten , NOOIT MEER VANDENBORRE !!!
OPASSEN VANDENBORRE TREKT U AAN MET VALSE RECLAME
BLIJF ERAF ONEERLIJKE WINKEL
bij het kopen van een artikel in de winkel, heb ik een reclame folder gekregen, waarin staat dat ik het verschil terugkrijg als ik het ergens anders goedkoper vind, overal was het veel goedkoper, nu met allerlei stomme excuses zeggen ze dat mijn aanvraag weigeren. Nu antwoorden ze hier dat dat ik weer alle winkelsnoem, dat he ben ze op mijn rekening, weerom om een négative antwoord te geven met idiote excuses
Wij zijn zeer teleurgesteld in Vanden Borre! Eind 2021 hebben we enkele keukentoestellen (oven, microgolf en inductiekookplaat) besteld voor meer dan € 1000. Onze keuken zou half februari geïnstalleerd worden, maar omwille van leverproblemen met de oven die we specifiek wilden (zwarte Samsung oven met pyrolisereiniging), hebben we deze in december meteen besteld wanneer deze terug leverbaar was, om zeker te zijn dat we deze op tijd zouden hebben. Half december is deze geleverd en de oven is 2 maanden in de doos blijven staan, zodat er zeker niets aan zou komen. Eergisteren halen de monteurs van onze nieuwe keuken de oven uit de doos en deze blijkt vooraan beschadigd te zijn. Meteen contact opgenomen met Vanden Borre maar zij weigeren ons te helpen en willen geen actie ondernemen. Dat vind ik een zeer slechte service na verkoop, zeker omdat we de oven beschadigd gekregen hebben en het dus niet onze schuld is.
Zeer onbeschoft personeel ze smijten u bijna buiten
Al heel wat gekocht bij Vandenborre, de akte van VERTROUWEN! Maar bij mij is het vertrouwen volledig weg. Smeerden mij een verzekering aan bij aankoop van een nieuwe gsm bij Celside,,,NOOIT doen!
Vijf maanden later was mijn scherm gebroken en had ik dus garantie,,, maar het werd een lijdensweg met nooit geen gehoor. Toen ik bij Vandenborre aanklopte om wat meer info te krijgen ivm die verzekering zeiden ze dat ze niet meer samenwerkten met Celside en niets konden doen…intussen onterecht bedragen van mijn rekening gegaan naar Celside…
Een grote keten als Vandenborre wist van deze praktijken af of had beter onderzoek moeten doen… ik als leek heb nu de revieuws gelezen over Celside…er staan er heel wat en 1 conclusie…maffiapraktijken die ongestraft blijven!
Nooit koop ik of mijn kinderen nog iets bij Vandenborre, da’s een zekerheid!
Vroeger was Vanden Borre “uw akte van vertrouwen”, nu uw akte van WANtrouwen. Ze verkopen mij een defecte laptop on line. Ik wil bijgevolg gebruik maken van mijn recht om binnen de 14 dagen af te zien van de aankoop. Ze weigeren dit! Ze willen laptop opsturen voor herstelling. Wie kan zijn laptop nu weken missen? Een echte schande deze praktijken! Laat u niet vangen zoals ik.
Vanaf levering drama en ellende. Technieker heeft niet het juiste gereedschap bij zich om de installatie te doen. Maakt beschadigingen die niet meer weggaan.
Klantendienst laat weken op zich wachten voor een oplossing. De vergoeding die belooft is zou binnen 3 werkdagen op de rekening staan. Na bijna 3 weken nog steeds niets ontvangen. Vele emails en telefoontjes met de klantendienst verder. Arrogante medewerkers die zeer klantonvriendelijk zijn. Kortom geen aanrader en beslist hier nooit bestellen! Waardeloos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gisteren zaterdag om 18u10 aangekomen bij vandenborre te Ninove en de deuren waren al dicht terwijl de winkel open is tot 18u30
Na aandringen mocht ik toch nog binnen, maar met veel tegenzin werd de deur toch opengedaan ook bij het vragen of het artikel binnen was dat ik zocht was het andwoord neen zonder enig opzoekwerk alvast bedankt VANDENBORRE NINOVE voor de droge tamme onbeschofte service, met zulk personeel ga je zeker nog veel klanten wegjagen
Nog veel succes op die manier vanwege een ex-klant
Nooit meer VANDENBORRE!
De garantieregeling voor laptops bij Vandenborre is een levende schande. Ik heb 1,5 jaar geleden een laptop gekocht van 1300 euro. Na een paar weken al was het toestel stuk en moest het ganse moederbord vervangen worden. Een paar maanden grote problemen met opladen en toen moest de batterij vervangen worden. Nu net is het toestel opnieuw in herstelling gemoeten omdat het kortsluitingen genereerde. Het moederbord is nu voor de tweede keer vervangen. Ik heb gevraagd aan Vandenborre om een compensatieregeling in de vorm van een aankoopbon voor een deel van aankoopprijs of dergelijke maar de consumentendienst deelt koudweg mee dat daar geen sprake van kan zijn. Ik ben intussen ook al aan mijn vijfde (!) oplader van het toestel bezig. Het toestel is binnen een half jaar buiten garantie en dan kan ik het wellicht in de vuilbak smijten of zelf dure herstellingen beginnen te betalen, wat ik uiteraard niet van plan ben. Het toestel heeft namelijk nooit goed gewerkt. De winkel Van Vandenborre in Oostende snapt er zelf ook niks van en ik heb daar zelfs met een winkelbediende gesproken (Jan) die mij vlakaf aanraadt om een juridisch proces aan te spannen tegen zijn eigen werkgever!! Volgens hem is dit het doorsnee beleid van Vandenborre aangaande garantie en hijzelf krijgt dit ook niet meer uitgelegd aan zijn eigen klanten zo zegt hij! Ik ben een trouwe klant geweest maar voor mij NOOIT meer Vandenborre! Ik ben zelfs van plan om hiermee naar de rechtbank te stappen en heb Vandenborre daarover al geïnformeerd, maar voor hen is dit gewoon de dagelijkse gang van zaken
Ik heb een televisie in garantie waarvan de afstandsbediening niet werkt. Men kan mij enkel zeggen dat het zal opgezonden worden en ik weken moet wachten! Het antwoord op de vraag hoe lang dit zal duren is dat men dit niet weet (zowel winkel als klantendienst!) Het zou dus 2 of 3 of 4 of 6 weken kunnen duren!
Men biedt mij geen enkel alternatief aan en je wordt met je rug tegen de muur gezet terwijl men als slogan heeft uw akte van vertrouwen, we toveren een glimlach op uw gezicht…. Men heeft geen enkele kennis van zaken om een degelijke uitleg te geven. Men probeert wel om bij aankoop een extra verzekering aan te smeren om meer en betere garantie! Uiteindelijk is ook dit puur bedrog en geldklopperij want het verandert niets aan de service na verkoop want men vindt dan toch wel altijd een reden om je niet zo te behandelen zoals men u voordien laat geloven.
Vandenborre is zeker het vertrouwen niet waard!
Laat U niet vangen bij Vanden Borre aan de laagste prijs garantie.Natuurlijk zijn de aankooptarieven bij hun vooropgestelde concurentie winkels gelijkwaardig als die bij Vanden Borre zelf.Wanneer een goedkoper toestel van bij een andere elektrowinkel wordt gevonden wil Vanden Borre niet akkoord gaan met deze aanvraag voor prijsvermindering.
Op 14/06 waren wij in de winkel van de Boomsesteenweg, Wilrijk, met een huishoudtoestel dat een defect vertoonde binnen de garantieperiode. Wij werden super vriendelijk en deskundig geholpen door Mevrouw Verona. Ook in het domein van TV en DVD-spelers kent zij haar weg ! Of wij onze vrienden zouden aanraden voor Van den Borre te kiezen ? 100% zeker ! Hartelijk dank aan Mevrouw Verona !
Nooit meer Vandenborre !!! Ze bieden zogenaamd de laagste prijs aan. Ikzelf kocht een stofzuiger bij hen en vond hem daarna op Bol en Amazon 23 euro goedkoper. Als je dan een terugbetaling wil, dan kan dit niet want het werd niet via bol.com zelf aangeboden maar een andere verkoper VIA bol.com. Resultaat: 23 euro bedrogen!! Krefel betaald dit nochtans wel terug. NOOIT MEER VDB!
op 9 januari tv besteld en betaald. normale prijs: 899€ – soldenprijs: 699. na een aantal weken geïnformeerd bij klantendienst naar leverdatum. antwoord: wij bellen wekelijks met de producent en houden u op de hoogte.
uiteindelijk na 7 weken naar de winkel zelf gegaan. tv wordt niet meer gemaakt! wij kunnen u een tv aanbieden twv 800€ en zullen u ter compensatie 50€ korting geven. de andere 50€ moet u nog wel betalen. conclusie: tv ter waarde van 899€ gecompenseerd door een toestel van 100€ goedkoper waarvoor ik nog eens 50€ extra heb voor moeten betalen. indien ik niet tevreden was met deze ‘geweldige’ deal, mocht ik contact opnemen met de klantendienst. diezelfde klantendienst die mij dus vertelde dat zij geregeld contact hadden met de producent die de tv niet meer maakte? sorry Vandenborre er zijn nog elektrowinkels.
Slechte ervaring. Tablet op 15 /02 in promotie en betaald( €249). Vandenborre wist dat het product niet leverbaar was maar verkoopt toch en laat de klant betalen. Na 6( zes) weken kan men in geen honderd jaar zeggen wanneer de levering kan gebeuren. Men lokt klanten met promoties van producten waarvan men weet dat ze niet voorradig zijn. Laakbare praktijken. Na meer dan 6 weken ben ik het beu en vraag ik mijn geld terug. Benieuwd hoe lang de terugbetaling op zich laat wachten. Vandenborre, zaak van Wantrouwen.
Slechte ervaring met Vandenborre, vooral hun malafide samenwerking met SFAM.
0,0 % vertrouwen nog in VDB ! ipv van vertrouwen is het wantrouwen geworden.
Beetje uitkijken naar de laagste prijsgarantie dat zij aanbieden. Dit is enkel een select clubje van duurdere winkels in Belgie. Vooraleer je iets aankoopt, kijk altijd op de price watch https://tweakers.net/pricewatch/ hierdoor kun je tot 100 euro besparen.
Laat u ook niet vangen door de onruil garantie van 3 jaar. Je moet dan een extra prijs betalen bovenop de normale prijs. De wettelijke garantie staat al op 2 jaar. Als uw toestel het al 2 jaar overleerd, zal hij het ook 3 jaar overleven 😉
Een smart bleu ray speler gekocht , bleek dan helemaal geen smart te hebben
In tongeren een toestel gekocht. De verkoper vroeg om een verzekering op het toestel bij te nemen . De eerste maand was gratis en vanaf maand 2 zou het 25 euro per maand zijn. In de gratis maand wel de kans om op te zeggen door middel van een email naar de winkel zelf zelf te sturen. Antwoord dat deze niet per mail maar aangetekend verstuurt moest worden aan de verzekering . Antwoord verzekering: Als je dat contract aan gaat hang je voor 11 maand vast. Terug met winkel contract opgenomen. Deze verteld dat ze niets kunnen doen, dat dat iets tussen de verzekering en klant is. Dus mijn conclusie: verkeerde informatie bij het voorstellen van de verzekering, geen regeling met verzekering proberen maken en zich gewoon ertussenuit trekken bij problemen. Verkopen doen ze graag maar voor de rest trekken ze zich terug . Ik ga me volgende keer ook bedenken. Winkels genoeg. Service 0,0
NOOIT MEER! Klantenservice is 0,0!
Overal wordt gezegd koop lokaal, tijdig en online. Zo gezegd zo gedaan. Begin dec cadeau gekocht voor kerst. Levering was 5/12. Gegeven op 24/12… bleek dubbel cadeau te zijn… naar de winkel om te ruilen, doos nog ongeopend en verzegeld… te laat… Gebeld naar klantendienst. Uitleg…jammer… klantvriendelijkheid… daar geven ze niet om. Ook niet teamleider aurelie! Dan maar Naar een ander waar klantvriendelijkheid wel telt. Met goed op!!
NOOIT MEER! Klantenservice is 0,0!
Overal wordt gezegd koop lokaal, tijdig en online. Zo gezegd zo gedaan. Begin dec cadeau gekocht voor kerst. Levering was 5/12. Gegeven op 24/12… bleek dubbel cadeau te zijn… naar de winkel om te ruilen, doos nog ongeopend en verzegeld… te laat… Gebeld naar klantendienst. Uitleg…jammer… klantvriendelijkheid… daar geven ze niet om. Ook niet teamleider aurelie! Dan maar CoolblueFietst of krefel waar klantvriendelijkheid wel telt. Met goed op!!
Bekijk goed het teruggave beleid. Online mag je goederen 7 dagen gratis omruilen of terugzenden. Als je in de winkel koopt vervalt dit volledig. Wanneer een bepaald model niet aanwezig was in de winkel gingen wij dit online bestellen, de winkelbediende stelde voor dat zij dit zou bestellen. wanneer we bij levering en afhaling in de winkel het model niet naar onze zin bleek kon inruilen niet meer. Ik was een vaste en trouwe klant bij VDB. Nu zien ze mij er nooit meer.
Heb een elektrisch deken voor mijn moeder besteld. Bij levering merken we dat het om een deken gaat voor 2personen ipv 1 persoon. De doos is niet geopend en vraag aan vanden Borre om deze in te ruilen naar een 1-persoonsdeken. Volgens vanden borre ben ik een professionele klant omdat ik dit op het adres van mijn bedrijf heb laten sturen…dus mag ik het miet omruilen… nooit meer bestel ik iet bij vanden borre
Klantenservice laat de wensen over
* De vooraf geplande plaatsing door JENA OUDENAARDE werd zonder meer verplaatst zonder de klant te verwittigen.
* De plaatsing gebeurt zèèr slordig. Inzake werd het “eiland” niet geplaatst volgens de afspraken en diende te hernomen.
* De wanden van het “eiland” niet loodrecht geplaatst en diende te worden herplaatst.
* Op vraag de koelkast correct te regelen werd niet gereageerd, buiten een antwoordmail met belachelijk makende inhoud t.o.v. de klant.
Met andere woorden, eens besteld wordt de klant in de zak gezet!
De plaatsing dienst JENA OUDENAARDE betracht zoveel mogelijk supplementen te scoren, met contante betaling!
*M.a.w. Vanden Borre Oostakker: NOOIT MEER!
.
Kookvuur gekocht op gas moest op butaangas gezet worden niet gebeurd en weigeren om het te komen doen omdat een leverancier is gaan zeggen is niet hygenisch ben er ziek geworden wat zo niet is een grote leugen maar blijven mij slecht maken tot ik hen het bewijs gaf van mijn vloeren want ze hadden bewijs dus ze konden het vergelijken maar blijven moeilijk doen terwijl ik hen duidelijk maak ik ben aan het werken keuken aan het plaatsen mag niet moet heel proper zijn en er mogen geen werken zijn volgens hen mij zien ze er nooit meer dit is er over zit wel zonder kookvuur nu
Juist dampkap besteld bij lommelen nv daar ze 100 euro goedkoper was dan bij van den borre!!!zover de laagste prijsgarantie!!!!Van den borre was de duurste leverancier(279 euro)bijna alle andere elektrowinkels waren stukken goedkoper.(Bol com 199,lommelen 179,een andere 199,loeters 229)
Koop nooit iets bij Vandenborre laagste prijs garantie kan niet gegarandeerd worden. Zwarte stofzuiger gekocht van het merk nilfisk: easy 20v gekeken op andere sites de witte van hetzelfde type 20€ goedkoper gevonden. Wouden ze het verschil niet terug betalen.
De stofzuiger terug gebracht, kreeg ik mijn geld niet terug.
Puur bedrog!
Na 2 dagen zou ik mijn bestelde artikel moeten krijgen maar het is er na bijna 4 weken wachten nog altijd niet!!! Het was een cadeautje voor iemand die nu al 4 weken te laat is.
Ik heb verschillende keren gebeld. Het werd elke keer met een week uitgesteld. Je kunt niet bellen naar de winkel zelf want er is enkel een algemeen nummer. Ik wou de persoon die mijn bestelling heeft genomen spreken maar dat is dus onmogelijk. En als je dan gewoon even wil binnenspringen om het dan te gaan vragen staat er altijd een enorme wachtrij, dus dan begint het wachten maar, 5 min,10min,15min, 20min… Er staat maar 1 persoon aan de balie die alle klanten moet helpen, info geven, herstellingen/bestellingen, tussendoor wat kletsen met collega´s onderling, afrekenen, even heen en weer naar de magazijn lopen enz.. terwijl er een enorme rij onstaat waar niemand zich iets van aantrekt. Waar houden die andere verkopers zich dan mee bezig vraag je je toch af, rekken vullen ofzo? De klanten maar laten wachten alsof ze hen niet nodig hebben.
En als je dan na een half uur wachten gefrustreerd geraakt en uiteindelijk vraagt of iemand kan helpen zegt de super arrogante verkoper dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn. Echt onrespectvol tov de klant is dat. Er zijn meerdere mensen ook gewoon terug naar buiten gelopen na lang hebben te staan wachten. De service en het personeel laat echt te wensen over aan de BE-mine.
De verantwoordelijke daar is dan ook niet echt ‘verantwoordelijk’. Klantvriendelijkheid was ook ver te zoeken.
Je kan een klant verder helpen als je hem of haar gewoon al begrijpt of tenmiste doet alsof je het begrijpt!! Gewoon de schouders ophalen en zeggen dat ze niets kan doen. Waarom is ze dan eigenlijk verantwoordelijk?
Ik wou de bestelling dan annuleren maar dat gaat natuurlijk ook niet, ofwel krijg je een waardbon. Wat ben ik met die waardebon, ik koop er NOOIT meer! Er is keuze genoeg hoor!
Na 2 dagen zou ik mijn bestelde artikel moeten krijgen maar het is er na bijna 4 weken wachten nog altijd niet!!! Het was een cadeautje voor iemand die nu al 4 weken te laat is.
Ik heb verschillende keren gebeld. Het werd elke keer met een week uitgesteld. Je kunt niet bellen naar de winkel zelf want er is enkel een algemeen nummer. Ik wou de persoon die mijn bestelling heeft genomen spreken maar dat is dus onmogelijk. En als je dan gewoon even wil binnenspringen om het dan te gaan vragen staat er altijd een enorme wachtrij, dus dan begint het wachten maar, 5 min,10min,15min, 20min… Er staat maar 1 persoon aan de balie die alle klanten moet helpen, info geven, herstellingen/bestellingen, tussendoor wat kletsen met collega´s onderling, afrekenen, even heen en weer naar de magazijn lopen enz.. terwijl er een enorme rij onstaat waar niemand zich iets van aantrekt. Waar houden die andere verkopers zich dan mee bezig vraag je je toch af, rekken vullen ofzo? De klanten maar laten wachten alsof ze hen niet nodig hebben.
En als je dan na een half uur wachten gefrustreerd geraakt en uiteindelijk vraagt of iemand kan helpen zegt de super arrogante verkoper dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn. Echt onrespectvol tov de klant is dat. Er zijn meerdere mensen ook gewoon terug naar buiten gelopen na lang hebben te staan wachten. De service laat echt te wensen over aan de BE-mine.
De verantwoordelijke daar is dan ook niet echt ‘verantwoordelijk’. Klantvriendelijkheid was ook ver te zoeken.
Je kan een klant verder helpen als je hem of haar gewoon al begrijpt of tenmiste doet alsof je het begrijpt!! Gewoon de schouders ophalen en zeggen dat ze niets kan doen. Waarom is ze dan eigenlijk verantwoordelijk?
Ik wou de bestelling dan annuleren maar dat gaat natuurlijk ook niet, ofwel krijg je een waardbon. Wat ben ik met die waardebon, ik koop er NOOIT meer! Er is keuze genoeg hoor!
Helemaal niet tevreden over service van Vanden Borre.
Ik bestelde een koelkast bij Vanden Borre. Bij het invullen van het formulier werd er gezegd dat de koelkast gratis geleverd zou worden. Ik moest enkel een formulier invullen met mijn adres en het verdiep waarop de koelkast geleverd moest worden.
Na de bestelling krijg je info dat je een parkeerplaats moet voorzien van minstens 8 meter lang. Dus ik voorzie 2 verkeersborden om een parkeerplaats te reserveren. Ik maak mijn oude koelkast en diepvriezer ook leeg om plaats te maken voor de nieuwe koelkast.
Twee mannen komen de koelkast leveren op 19 augustus en beslissen bij het binnenkomen dat ze het risico niet willen nemen om de koelkast de trappen op te heffen. Dit is wel te verstaan, aangezien mogelijke schade onder hun verantwoordelijkheid zou vallen. De mannen trekken foto’s van de gang om toe te voegen aan de bon en te bespreken met hun ‘bazen’ of het al dan niet mogelijk zal zijn om te leveren. Er wordt mij gezegd dat het toch mogelijk zal zijn en de levering wordt verzet naar woensdag.
Ik kijk op mijn Vanden Borre-account en zie dat de leveringsdatum niet gewijzigd is. Ik bel vrijdag voor de zekerheid om te controleren of de levering op woensdag zeker zal doorgaan, mét de uitleg over de vorige levering enzovoort… Er wordt bevestigd dat de levering zal doorgaan als ik geen tegenbericht krijg.
Ik vraag voor de tweede keer een parkeerplaats en verkeersborden aan.
De dag voor de levering krijg ik een sms met het uurbestek waarin de levering zal plaatsvinden: tussen 15.10 en 17.10 uur.
Om 08.30uur ’s ochtends gaat mijn deurbel; maar liefst 7 uur vroeger dan het doorgegeven uur.
De mannen dragen de frigo naar het eerste verdiep en durven dan, net als hun collega’s vorige keer, niet het risico nemen. Ze zeggen dat ze het wel zouden kunnen, maar bang zijn voor schade en dat zij dan verantwoordelijk gesteld worden. De werkmannen zelf waren zeer beleefd en vriendelijk.
Ik bel opnieuw naar Vanden Borre en leg de situatie uit. De compensatie die ze zouden kunnen bieden is de helft van de prijs van een lift betalen. Dit wil zeggen dat ik opnieuw een nieuwe leveringsdatum moet vastleggen én een prijs van 50 euro moet betalen.
Ik heb 2 maal een aanvraag voor parkeerplaatsen en parkeerborden moeten doen, ik heb 2 dagen mijn agenda vrij gehouden om thuis te zijn voor de levering, ik zit al meer dan een week zonder diepvries (aangezien ik die volledig uitgekuist had voor de eerste levering). Een nieuwe leveringsdatum is voor mij onmogelijk aangezien vandaag mijn laatste dag verlof is. En ik zou dan nog 50 euro extra moeten betalen.
Ik heb de levering dan ook gecanceld; wat ik zelf nog moest doen via een online formulier. Nu nog wachten of ik het effectief terugbetaald krijg.
Zojuist bij U geweest op Hasseltweg 77 Genk voor bestelling telescopische dampkap van het merk SMEG KSTE6XE2 van 249 euro.Deze dampkap is bij electro Loeters te verkrijgen 199 euro.Met uw LAAGSTE PRIJS GARANTIE deel ik dat mee aan uw medewerke met foto getrokken en al.Weet ge wat het antwoord was daar mogen we geen rekening mee houden.Dan is uwe laagste prijsgarantie een BEDROG en zou zo snel als mogelijk van uw site moeten verwijderd worden.Ivan Vanloffelt
Vertrouwen voor Vandenborre?
In ons geval zeker niet. De installatie van een inbouwfrigo wordt onderbroken wegens een misplaatst stopcontact en een nieuwe afspraak wordt gemaakt met de besteldienst. Op de afgesproken dag is er niemand te zien. De volgende dag de besteldienst gecontacteerd en word ik te woord gestaan op een bijzonder norse, autoritaire, verveelde, klantonvriendelijke manier.
De bestelling is geannuleerd zegt deze ‘dame’. Waarom? Weet ik niet? Ik heb niet geannuleerd dus Vandenborre annuleert zonder zijn klanten te verwittigen? Doorvragen wordt brutaal afgeblokt met we kunnen een nieuwe datum afspreken maar kost je een nieuwe installatieprijs van 39 euro. Is dat de normale service van Vandenborre? Is dat hun akte van vertrouwen? Voor ons in ieder geval niet. Zeer vriendelijk personeel in de winkel te St Kruis, brutaal personeel aan de telefoon. In andere mediazaken wordt je als klant ontvangen. Bij Vandenborre schijnbaar niet.
Aan idereen die iets wil bestellen bij Vanden Borre….denk 2 keer na. Bij de levering van mijn toestellen hebben de leveranciers schade veroorzaakt. De leverancier heeft zelfs op de afleveringsbon zijn schuld bekend en ondertekend. Ik dacht dit zal nu allemaal door Vanden Borre geregeld worden. De schade is meer dan €500 en de oplossing die Vanden Borre voorsteld is een bon van €25 of het bedrag storten op mijn rekening.
Heb nog eens contact opgenomen met de klantendienst zoals aangegeven. €50 is hun laatste bod en zaak is voor hen gesloten. Schandalig is dit! Ik hoop echt dat iedereen dit leest voor ze iets kopen bij hen. Geen respect voor hun klanten.
Nieuwe iPhone gekocht via Vandenborre eind april. Het toestel kende van bij aanvang enkele gebreken, waaronder het uitvallen op regelmatige tijdstippen (terwijl deze volledig opgeladen was) en witte blokjes op het scherm.
Ik heb de iPhone binnengebracht bij Vandenborre en na drie weken kreeg ik het toestel terug. Na een dag vertoonde dit alweer dezelfde problemen.
Toen waren we 5 juni.
Vandaag, 30 juni, heb ik het toestel nog steeds niet terug.
Ondertussen kan er geen vervangtoestel worden meegegeven, ook inruilen van Apple toestellen via de Vandenborre winkel lukt niet.
Mijn akte van vertrouwen is eerder een akte van wantrouwen geworden door deze heel povere, en voorlopig zelfs onbestaande, service.
Een kookplaat bestelt maar men laat niet weten welke buis er nodig is.. Er is geen communicatie met de leveranciers en de winkels? Met wat zijn jullie bezig? In de winkel word er anders gepraat maar na de betaling verloopt de communicatie volledig anders, op een hoge toon praten is heel normaal dus in iemand anders huis. Informatie verbergen van de klant zodat zij telkens een extra bijdrage moeten leveren als dit jullie manier van werken is !
Online aangekocht 15/4, ondertussen 21/5 nog steeds niets
Trouwe klant bij Vanden Borre, men vaatwasser, ijskast, koffiemachines, computers en Apple producten altijd bij hen aangekocht ( alsook ouders) Maar nu hebben ze wel mijn loyaliteit naar hen geschaad.
15/4 bestel ik een nieuwe iPad via webshop. Alle begrip dat door deze tijd het wat langer zal duren voor het geleverd wordt. Tot op heden nog geen pakketje binnen gekregen(21/5). Ik krijg verschillende automatische e-mails dat pakketje langer onderweg is blabla. Had dan eens contact gehad met hen 2 weken geleden, maar meneer van helpdesk vertelde mij geduld te tonen. Vorige week langs vanden borre merksem geweest om te vragen hoe het nu zit. Mevrouw checkt met depot, zou normaal eind die week toekomen. Niet geval. Deze week dinsdag wederom bij hen langsgekomen, reeds licht geïrriteerd vertel ik opnieuw de situatie. Blijkt dat er iets fout in hun systeem was ingevoerd ( DDE ofzoiets fout aangevinkt, weet niet exact). Probleem zou opgelost moeten zijn en volgende week zou ik het normaal krijgen, afwachten. Kon die allereerste persoon dat niet eens even checken in systeem wat er gaande was?!? Oprecht betreur ik dit! Alsook had ik het idee dat er een no-care “ door Corona is alles langzamer” attitude werd getoond bij de eerste 2 contactmomenten. Ik verwacht een response. Gastvrije groet
Ben NIET tevreden over de dienst naverkoop van vandenborre. Gsm aangekocht in januari, 16april doe ik een update van mijn gsm samsung en vrijdag 17april plots zwart scherm. Zaterdag 18april bel ik om te zeggen dat mijn gsm kapot is, we zullen een dossier openen en u wordt di of wo opgebeld om een afspraak te maken wanneer we uw gsm komen ophalen, donderdag 23april nog niks gehoord, heb vrijdag dan maar naar samsung zelf gebeld ze zijn hem dezelfde dag komen ophalen en nu woensdag 29april had ik hem al terug, van vandenborre heb ik gewoon geen telefoon gekregen gewoon schandalig. Mij zie je niet meer bij deze winkel keten. Ik koop daar nooit meer ga nu naar krefel
Familie Van Daele
Een ramp !!! Ik begrijp ook wel dat er in deze Corona-tijden extra problemen zijn maar deze bestelling zou ik nooit opnieuw plaatsen. “Koop online” schreeuwen de handelaars uit. Dat is wat ik deed. En ondanks alles stond er op de website van Vanden Borre: “Vandaag besteld, morgen in huis.” In mijn geval vorige maandag, want de bestelling gebeurde op vrijdag. Tot op heden nog steeds niets ontvangen, wel betaald natuurlijk. De beloofde informatie via E-mail kreeg ik niet. Na drie telefoontjes kwam ik te weten dat mijn toestel eigenlijk niet op voorraad was hoewel dat op de site wel beschikbaar stond. er werd mij beloofd dat het nu wel voorradig is en dat het waarschijnlijk volgende maandag geleverd zal worden. Bpost werkt normaal, ik kreeg andere bestellingen wel tijdig bezorgd, dus ligt het probleem volledig bij Vanden Borre. Akkoord dat het moeilijke tijden zijn maar maak de mensen dan niets wijs en pas uw website aan.
In maart 2019 kocht ik een GSM, nee ik had geen interesse voor een abonnement voor een verzekering. Toch heeft hij mij overtuigd dat ik toch zoieso de maand gratis verzekering had. Nog eens expliciet gevraagd of ik dan geen abonnement op iets nam en nee hoor want om het te verlengen dien je te bellen naar het nummer want dan moest je doorgeven welke formule van verzekering je dan wou. Pure oplichting ja, bij mijn dochter die haar gsm kocht ook, zij heeft zogezegd 4! contracten lopen. Afhoudingen gebeurden telkens met verschillende bedragen en te pas en te onpas, soms 3 afhoudingen op een maand dan eens 1, telkens kleine bedragen 6,99 en 15,99 zodat je het niet meteen opmerkt. Pure oplichting is dit ! Ondertussen ben ik dank zij de oplichter van Vanden Borre Ninove 252,78 € lichter ! Nooit zien ze er mij nog. Toen mijn dochter in januari een andere gsm kocht stond ik er ook bij en hoorde ik de verkoper van Vanden Borre in Brussel exact hetzelfde opzeggen, nog eens naar gevraagd of hij wel zeker was dat het niet automatisch zou verlengd worden en daar verzekerde hij haar dit ook, 36 € per maand dan nog hé !
Ik heb een super slechte ervaring gehad met Vanden Borre. Na aankoop van een LG OLED TV in januari 2020, bleek die na 3 weken al niet meer te willen opstarten. De eerste technieker is langskomen en stelde vast dat hij niet kon herstellen ter plaatse. Een aantal dagen later werd mijn TV opgehaald door 2 uiterst onbeschofte en zeer onbekwame mannen om dit transport uit te voeren. Ze hebben me allerlei verweten omdat ik niet akkoord was met hun manier van transport. Mijn TV werd in een bestelwagen zonder bescherming vastgesjord met touwen, én daarenboven ondersteboven met de zware voet die er bovenaan zat te bengelen. Achteraf bleek dat mijn TV volledig stuk was, er moest een volledig nieuw panneel en moederbord worden voorzien. Met andere woorden betekende dit een nieuwe TV. Vanden Borre weigert echter mij een nieuw toestel te geven, ze hebben het toestel dat stuk was toch laten herstellen. Niettegenstaande ik onmiddellijk had gevraagd om die TV niet te herstellen, omdat die na 3 weken al VOLLEDIG stuk was. Ik heb ook nooit antwoord gekregen op al mijn emails die ik naar hun consumentendiens, consumer@vandenborre.be heb gestuurd. Zij negeerden mij volledig. Ik ga volledig akkoord met alle negatieve reviews die ik tot nu heb kunnen lezen op dit Forum. Nooit meer VDB dus.
Ik heb de Xiamo M365 E-step gekocht als pendelaar tussen Gent en Brussel.
De step op zich is een goed product. Maar helaas, mag de step niet gebruikt worden in ons Belgisch klimaat met onze Belgische wegen, volgens Vanden Borre.
Je mag er volgens de herstellingsdienst niet in de regen mee rijden, niet op een kasseiweg,…
Als je het binnen brengt voor een kleine reparatie, bv een los stuur waar er gewoon 1 bout (dat je overigens nergens in een doe-het-zelf-zaak vindt), dan kan de step niet economisch hersteld worden en dreigen ze ermee de step te vernietigen of onhersteld terug te leveren aan de winkel. Mijn binnenband was stuk en kon het niet zelf herstellen. 90EUR betaald. Binnenband nog eens stuk -> naar de enigste fietsenmaker die zich ook ontfermt over E-steps in heel België geweest ( BILLYKITE in Brussel). Daar heb ik volle rubberbanden laten plaatsen.
Dus laat je niets wijs maken over die garantie en herstellingsdiensten.
Ik heb de step weer moeten binnenbrengen bij Vanden Borre omdat de batterij plots uitviel en ik heb niet meer aan kreeg. Ik kreeg de schuld in mijn schoenen geschoven. Ik had zogezegd op plaatsen gestaan waar ik niet op mocht en tijdens ons miezerig weer er mee gereden. Ik weet heel goed waar ik moet staan op de step en waar niet. Ik ben een volwassen vrouw. Niemand rijdt graag door de regen, dus wachtte ik telkens tot de buien minderden. Als je hier moet wachten tot het stopt met regenen, kan je beter binnen thuis blijven en niet gaan werken of boodschappen doen.
Mijn tip is; niet kopen omdat je geen goede herstellingsdienst kan verwachten. Zo gooi je meer dan 400EUR in de vuilbak.
De herstellingsdienst is zeer ongeduldig, onbekwaam en onvriendelijk!!! Ze willen zogezegd samen met je naar een oplossing zoeken, maar beschuldigen je eerst.
Een tip aan Vanden Borre, zet meer info bij jullie producten. Zo weet de consument waaraan hij zich mag verwachten.
Nog een tip aan Vanden Borre, leidt uw personeel van de klantendienst beter op. Ze laten een neerbuigende indruk achter.
manager van store in lier verkoopt mij een pc met verkeerde office kaart. Zit geen outlook bij in . Fout van mij zeggen ze,ik had dit moeten vernoemen. ik ben dus opgelicht voor 139 euro . Consumentendienst van Van den Borre heeft mij zeer bruut geantwoord dat het mijn fout is. Onbegrijpelijk – ik koop nooit meer bij VAN DEN BORRE – service 0
Bij vdb Mechelen een droogkast gekocht. Gezien ze in hun akte van vertrouwen melden dat voor 13,99€ er ’s avonds geleverd wordt, betaalde ik met plezier deze extra voor een avondlevering. 2 dagen later (zaterdag) kreeg ik de mail “goed nieuws, uw droogkast wordt geleverd, maandag tussen 13 & 15uur” 20 minuten eerst bij de klantendienst en nadien bij de winkel aan de lijn gehangen, avondlevering kan enkel in brussel, ik kon enkel verkoop annuleren of een ander tijdstip overdag kiezen, geen verontschuldigingen, geen enkele commerciële houding. Dan maar een halve dag verlof genomen, om 15u gebeld met de klantendienst want nog geen droogkast. Ze hebben chauffeur gecontacteerd en hij zou me bellen, half uur later opnieuw zelf gebeld, want nog steeds geen droogkast. Krijg ik de chauffeur aan de lijn, hij had de melding gekregen dat de levering was geannuleerd. Hij had ze nog wel bij dus heeft hij ze letterlijk binnengegooid om 16h10. Na zowel nogmaals telefonisch en via mail beklag gedaan, kreeg ik enkel de belofte dat de €13,99 die ik had bijbetaald voor de avondlevering binnen 10 werkdagen op mijn rekening zou staan. Iedereen die ik er sprak legde de verantwoordelijkheid bij een andere dienst, ik werd aan het lijntje gehouden,… zo’n rotslechte lever-service en een nog slechtere klantendienst heb ik nog nooit gezien. Ik koop niks meer bij deze keten!
Bij aankoop van beats oortjes bleken deze defect in de verpakking te zitten, geen laadfunctie.
Terug naar de winkel vriendelijk worden deze ingeruild maar mijn voorkeur in kleur hebben ze niet meer, jammer maar niet onoverkomelijk.
Enkele maanden na mijn aankoop van de beats oortjes word ik opnieuw geconfronteerd met een defect.
Ze dienen naar de fabrikant verstuurd te worden.
Enkele weken later meld ik mij in de winkel en blijkt er geen defect?
Ik word vriendelijk geholpen en ze gaan de beats oortjes opnieuw versturen.
Vermits ik de oortjes meer niet dan wel heb bel ik naar de klantendienst waarbij een medewerkster een diepe zucht laat in de telefoon.
De aankoopprijs van de oortjes was hoog maar als ik om de haverklap uren verspeel in de winkel of gefrustreerd word omdat ze uitvallen tijdens het lopen hoeveel is dat waard?
Ik wil benadrukken dat de medewerkers van de winkel te Herentals mij steeds vriendelijk en correct hebben geholpen maar de zucht van een medewerker op de klantendienst is me teveel!
Omdat ik niet kan geloven dat Van den borre haar medewerkers op de klantendienst zo opvoedt zie ik het als een persoonlijk gebrek.
Hopelijk gaan ze aan de slag met een cursus assertiviteit.
Bij Vanden Borre een smartwatch gekocht. Na uitpakken thuis blijkt de software te crashen op mijn GSM (software van de smartwatch niet aangepast op laatste versie van telefoon). Reactie Vanden Borre medewerker “is geen garantie want de horloge werkt wel en terugbetalen doen we niet”. Probleem is dat je met een smartwatch waar je nog niet eens de tijd manueel kan instellen bezwaarlijk bruikbaar te noemen is. Gelukkig heeft de fabrikant binnen de week software aangepast toen ik hun helpdesk contacteerde. Bij Vanden Borre deed men daar niets voor. Als ik dit vergelijk met een bol.com of coolblue: die doen niet moeilijk in zo’n geval en nemen het product gewoon terug. Mr Torfs mag nu nog zo vaak zeggen dat we locaal moeten gaan shoppen. Als ik dit soort service locaal krijg zal ik het elders zoeken.
Heb een diepvries gekocht 9 dagen geleden, ze gingen me na 7 dagen bellen voor levering. Tot heden ben ik nog steeds aan het wachten dus bel ik zelf. Krijg zeer onvriendelijk antwoord en moet maar wachten tot ze bellen. NOOIT meer bij die prullemannen
Akte van vertrouwen!?????? Welk vertrouwen???? Vandenborre is NIET te vertrouwen. Vaatwasser gekocht, 5 jaar extra garantie, 100 euro meer voor betaald.
1 jaar later onderdeeltje stuk, eerste mecanicien zegt dat het volledige onder garantie valt, de plaatser van het onderdeel beweerde een week later dat het MIJN fout wat????????? En dat ik ALLES zelf moest betalen (onderdeel en werkuren). Wanneer ik hem wees op de vaststelling van de eerste mecanicien schold hij mij de huid vol. Ik heb mijn buik vol van Van den Boete, mij zien ze nooit nog bij deze onprofessionele kwakzalvers!
Ben in de week van 1 november naar Vande Borre Oostende gegaan voor info over een Senseo original. Ik had een promotie gezien in de Hubo folder en het toestel stond er voor 29.99€ ipv79.99€ te koop en ik had er 2 nodig. Wilde weten of ze de prijs gingen aanpassen? Had de folder tevens mee naar Vande Borre. De verkoopster die de info ging geven was, in bijzijn van mijn jonge zoon, zeer onbeleefd en gaf het werk door al vloekend naar een andere verkoper, hier doe jij die lastigaard zelf. Dit is de gekuiste versie. Die verkoopster is het niet waard om in de winkel de mensen te woord te staan ze kan eens niet antwoorden op een beleefd manier naar de klant en dan nog in bijzijn van kinderen. Heb overal rondgebeld en gedaan voor de nodige info te krijgen voor de prijs aanpassing ” of de laagste prijs garantie zoals VDB het noemt “en toch doen ze niks. Op de site van VDB staat ” Verschijnt er een folder of promotie van een andere winkel? Dan volgen we ook die verlaagde prijzen. In de winkels drukken we dagelijks nieuwe prijsetiketten. En lanceert een andere winkel een grote kortingsactie? Dan vind je die ook bij ons. Zo simpel is het. ” Ik heb dit alles gedaan en nog vertikken ze om dit te doen. Een zeer ontevreden klant
Gewenste oplossing
2 toestellen aan de prijs in de folder van de hubo
Bijgevoegde documenten
• 20191109_164249.jpg
Geachte Cynthia,
– heb nog niets aangekocht bij jullie daar jullie niet dezelfde prijzen hanteerden
– voor het toestel info, zie foto in de eerste mail
– geen serienummer daar geen aankoop
– geen adres gegevens daar geen aankoop en waarom hebben jullie mijn adres nodig?
– u kan mij bellen op 00/32/473/53.13.98 niet met een verborgen nummer bellen a.u.b.
Vg, Philippe
Geachte Cynthia,
Heb tot op heden nog steeds geen enkele reactie ontvangen van jullie kant. Noch via mail noch telefonisch. Mensen gaan noch denken dat Vanden Borre zich niks van aan trekt van de klant. Gelieve contact op te nemen om dit tot een goed eind te kunnen brengen. Ik wilde enkel maar 2 Senseo toestellen kopen bij Vanden Borre daar ik dacht, al dan niet verkeerdelijk, dat de dienstverlening er beter was. De akte van vertrouwen kan bij Vanden Borre kan men blijkbaar niet geloven en hun mails ook niet daar ze niet eens de moeite doen om te doen wat ze beloven.
Vriendelijke groeten,
Geachte,
Blijkbaar begrijpen jullie niet wat ik geschreven heb dus nogmaals, jullie kunnen me opbellen op volgend nr 00/32/473/53.13.98. U mag me 24/24 bellen ben steeds bereikbaar.
Vg
Geachte Vanden Borre
Jullie laatste antwoord was dat jullie de brochure niet vonden en dus niet bestond. Wel voor de zoveelste keer ikzelf heb de papieren brochure, jullie hebben daar foto’s van ontvangen en op het net vind je deze ook terug en als jullie nu eens wel een inspanning willen doen dan kunnen jullie naar Hubo zelf bellen zoal ik al heb gedaan en daar alle nodige info krijgen. Jullie doen niet eens de moeite om de mensen op te bellen, jullie sturen enkel maar automatisch vooropgesteld mails door naar de mensen
UW AKTE VAN VERTROUWEN IS NIET TE VERTROUWEN.
HET IS EEN MARKETING STUNT EN NIKS ANDERS.
JULLIE HEBBEN ALTIJD EEN REDEN OM NIKS TE MOETEN DOEN. ZAL ER ALLES AAN DOEN OM DIT ZOVEEL MOGELIJK BERUCHTHEID TE GEVEN OP AL DE MOGELIJKE MANIEREN TOT MIJN BESCHIKKING
Op 2 november bestelling gedaan van dampkapfilter bij ‘plaatselijke’ ondernemer ipv.een internetwinkel. Na 7 weken en verschillende telefoontjes gevraagd naar verantwoordelijk in de winkel te Tongeren om te vragen waar het artikel dan bleef. Zeer koel, onbeleefd antwoord gekregen van deze ‘verantwoordelijke’, die ook zijn naam niet wilde zeggen toen andere misnoegde klanten er achter vroegen die ook niet tevreden waren over de beloofde service…Het gezochte artikel bestelde ik dan maar via internetwinkel, dag na bestelling thuis geleverd…je kan wel raden wat ik de volgende keer ga doen…
Artikel gekocht bij de Borre via webshop op 07 december, dynalogic zou dit pakje leveren op 08 december. Jammer genoeg geen enkele koerier aan de deur gezien, niettegenstaande ze uiteraard beweren van wel. Pakket werd in ontvangst genomen om 16 u 01…door Wie? Waar? De verplichte digitale handtekening
Ontbreekt dus dit zegt al genoeg.
Na klachten aan zowel Dynalogic als aan VD Borre is het enkel VD borre die zijn verantwoordelijkheid neemt en moeten zij opdraaien voor de bedrieglijke praktijken van dynalogic, waartegen het klachten regent. Onbegrijpelijk dat dit kan blijven bestaan. Chapeau aan de Borre voor deze mooie geste. Pakketje zonet geleverd door bpost….zonder problemen
Hallo,
Elektroketen die verzekeringen verkoopt. Net als een bakker die laptops of stofzuigers verkoopt, Of een strijkijzer, kies zelf maar. Vandenborre en SFAM, een pot nat.
Groetjes
Jo
Vandaag in de winkel in Tongeren geweest ze hadden echt geen zin om te werken, nog teveel dat je iets vroeg. Product gekozen en oeps toen kom ik niet betalen met eco cheques – ben naar de Wara getrokken in Genk product gekocht betaald met eco cheques geen probleem en Super vriendelijk. Akte van vertrouwen ik weet niet waar deze is bij Vandenbore.
Versterkers voor het WIFI signaal gekocht. Installatie lukt niet. Eerste maal terug geweest. Moest iets ‘alternatief’ uitproberen. Werkte opnieuw niet. Terug naar VDB. Nu moest ik een App instaleren. Toen de verkoper merkte dat ik daar geen kaas van had gegeten (73 jaar) , begon hij wat te grijnzen…. wat een service va verkoop !!!
We kochten een diepvriezer bij Vandenborre. Deze stond in promo en we besloten om deze te kopen. Een week later stond dit toestel eindelijk bij ons thuis. 5 weken later kom ik op een ochtend in de garage en er staat een foutmelding op het display. Na opzoeking bleek dit een motorfout te zijn. VDB gebeld en ze zouden komen kijken. Opnieuw een aantal dagen wachten. Technieker is 5min. binnen geweest. Niet te herstellen (5weken oud). De technieker van de fabrikant komt binnen de week langs werd ons beloofd. 10-tallen telefoons later komen ze opdagen om te vertellen dat het inderdaad niet te herstellen is. Ze zouden een oplossing voorzien voor ons.
Hetzelfde toestel opnieuw leveren was helaas niet mogelijk. Zogezegd niet meer leverbaar (5 weken oud). Later bleek dat het niet meer in promo stond en we enkel ons aankoopbedrag zouden krijgen en niet hetzelfde toestel wegens duurder in prijs. 2 weken wachten op ons geld om uiteindelijk ergens anders een diepvriezer te gaan kopen.
Nooit meer VDB !!
Smartphone gekocht, mij een verzekering laten aanpraten voor 5.99 euro pm , eerste maand gratis en payback van 30 euro, thuisgekomen en na nalezen folder tot besef gekomen dat payback zelf moet aangevraagd worden, bij nalezing van het contract vastgesteld dat de verkoper mij de duurste verzekering liet tekenen met bijkomende onnodige optie voor accesoires, kostprijs bijna 30 euro pm, tweede jaar premie meer dan 360 euro pm. Gelukkig binnen de vastgestelde opzegperiode gezien. Triestig dat vandenborre deze praktijken toepast. Niks meer vernomen na klachtenmail aan vdb, ik koop er nooit meer iets en was vaste klant !! Idioten.
Vandaag ging ik kijken voor een microgolfoven in Waregem. Ik zocht eentje die enkel kan ontdooien en opwarmen dus het simpelste model eigenlijk.
Ik informeerde achter het huismerk (niet duur en ideaal als je enkel opwarmt)
Kreeg ik daar de wind van voor! Slecht merk, iedereen stond daar achter 6 maand terug omdat er een ‘steekvlam’ uitkwam,…
Als ik dan informeerde naar domo, juist van’t zelfde, slecht, geen kwaliteit,…
Maar die van 160€, die was prima! Die moest ik kopen! Ideaal voor een simpel overschotje op te warmen…
Echt waar, heb hem bedankt voor zijn verkoopspraatje en ben vertrokken!
Verkopen en advies geven ja, maar dit ging er los over!
Vraag mij af of het management zo tevreden zal zijn dat ze hun ‘verkopers’ wegjagen i.p.v. iets te verkopen?
Goe bezig!
Begin van de week een vitrokeramisch vuur gekocht bij vdb. Bij aansluiting blijkt het vuur niet te werken… Ik ben zelf plaatser, dus weet dat de aansluiting correct is. Blijkbaar moet er nu een technieker langskomen , waarom weet ik niet… Als ik bij ikea een vuur koop en dat doet het niet, ga ik het gewoon wisselen…. We zijn ondertussen 5 dagen verder en morgen wordt er een nieuw vuur geleverd. Mag ik de resto-tickets aan vdb geven? Ik kreeg van de verkoopster in de winkel te horen dat ik een basic toestel gekocht had en daar niet alles moet van verwachter… Ongelofelijk niet? Nooit meer Vandenborre
Wasmachine besteld – nooit toegekomen. We hebben twee voormiddagen thuis zitten wachten op onze bestelling. Eerste keer was de wasmachine niet op de juiste laadkaai geraakt en dus niet op de vrachtwagen, tweede keer dachten de mense van vanden borre dat ze een machine moesten komen ophalen ipv leveren. Uitendelijk blijkt de machine gewoon zoek te zijn. Ronduit belachelijke service – mijd dit bedrijf!
Heb 1 maand geleden een Nokia-1 gekocht met garantie van 2 jaar. als ik s’avonds de batterij oplaad is ze s’morgens plat oftewel ledig. Dit gebeurt dus elke keer tot ik terug naar de winkel ben gegaan en het probleem uitgelegd. Ik moest mijn toestel achterlaten voor herstelling of eventueel een andere batterij. Gevolg, veertien dagen zonder toestel met als gevolg dat er niets van het probleem is opgelost. Er is van een nieuw toestel in die beruchte garantieperiode geen sprake. Doe maar verder zo, ik koop mijn volgende elektro wel bij de concurrentie .
Een wasmachine aangekocht, correct ingevuld dat het op de 2e verdieping langst de trap was.
Ik heb een dag verlof moeten nemen want bij Vandenborre mag je niet kiezen welk dagdeel ze leveren.
Chauffeurs weigeren die naar boven te brengen. 2 verdiepen is idd hoog, maar dan moeten ze dat niet op hun site zetten!!!. Meermaals kreeg ik aan de telefoon te horen dat het mijn schuld was omdat ik geen lift wil bestellen?????a)Er zijn enkel veluxen dus kan een lift geen wasmachine naar boven brengen b) Er staat al 10 jaar een wasmachine, die daar ook is geraakt.
Waarom Vandenborre niet investeert in mechanische hulpmiddelen voor hun chauffeurs is niet meer van deze tijd.
Spijtig dat dit bedrijf hun klanten zo weinig ernstig nemen.
VDB Wilrijk, onbeschoft mannelijk personeel, heb strijkijzer na 2 weken willen ruilen wegens slechte kwaliteit, en mankement, 1x gebruikt, wil beter toestel, is absoluut onmogelijk, moet verder met mijn shit strijkijzer van 250 Euro, want madame wat moeten wij aanvangen met dat toestel, dat kunnen wij niet meer verkopen he, what about on line aankopen VDB? daar krijg je wel de kans om 2 weken uit te testen, die worden dan niet meer doorverkocht zeker!!!!!bullshit
Vorige week een nieuwe iPhone xr gekocht . Was niet meer voorradig moest besteld worden en zou een weekje duren voor hij binnen was. Geen probleem! We vroegen of we onze oude gsm konden afgeven en de verkoper zei ok ik zal eens kijken hoeveel je er nog voor krijgt: 52 euro voor een iPhone 6 en omdat er deze week een actie is bij de aankoop van een nieuwe krijg je er nog 75 euro bovenop ( actie 6 tot 12 mei) oh schitterend zeiden we en vroegen of we hem direct moesten afgeven? Neen zei hij je hoeft alleen een voorschot te betalen zodat we kunnen zien dat de telefoon gekocht is in de week van die actie. Nu vandaag gaan we om de telefoon wat blijkt : de actie is voorbij en kunnen fluiten naar de korting!!! Na heel veel discussie tot nog de 75 euro gekregen maar niet de 52 euro . Echt schandalig veel beloven en stoelen met hun acties …
Ik heb vorige week een televisie gekocht. Toen een kennis me daags nadien zei dat dezelfde televisie 200 euro goedkoper te vinden was in een andere winkel dacht ik dat ik met hun laagsteprijsgarantie dit verschil wel zou terugkrijgen temeer dat ik daar af en toe wel iets kocht maar toen ik belde naar hun hun nummer 023340000 wisten ze me daar te zeggen dat deze garantie enkel geldt als u het toestel goedkoper spot binnen een straal van 20 km, dat staat niet op hun folder, dit hoor je niet in hun reclame dus voor mij is hun laagsteprijsgarantie misleidende reclame
Wasmachine gekocht die de dag erna geleverd zou worden omdat reparatie pas na 1week kon. Werd niet geleverd waarop wij zelf moesten bellen om te horen te krijgen dat ze die pas een week later zouden krijgen. Enige andere voorstellen waren duurdere toestellen kopen.
Heb een laptop gekocht 6maanden geleden terug voor 800euro ik stond de volgende dag op en wil de laptop niet opstarten en bracht het bij de garantie en ze zeiden dat er vocht in zat en zeiden staat niet onder garantie het is te duur gemakkelijk voor ze. Daar moet ik het meedoen.
TOP SERVICE ! Altijd vriendelijk onthaald in de winkels. Goeie tips en een uitstekende dienst na verkoop. Zo is gebleken na het inruilen van mijn kapotte haardroger. Viel nog onder garantie en ik kreeg meteen een nieuwe. Dank u Vanden Borre, jullie soigneren jullie klanten heel goed. See you bij mijn volgende aankoop!
Ik wil een groep aanmaken op facebook met allemaal gedupeerd en /of mensen die bedrogen zijn geweest door Van den Borre.
Sturen naar fabe@hotmail.be
3 X SUPERSLECHTE ERVARING BIJ VAN DEN BORRE, nu koop ik er nooit meer.
Eind november kocht ik een combi microgolf oven van whirpool in diest na eerste gebruik kwam er condensatie tussen deur en raam kwam terug op 27december nog steeds vocht tussen raam niet meegenomen en direkt teruggestuurd na herstellingsdienst ,kwam terug op 9januari met nog steeds hetzelfde probleem hun uitleg was om condensatie te vermijden het vermogen verlagen en langere baktijdik snap echt niet waarom die 2jaar garantie geven ze kunne beter zeggen na aankoop geen garantie en als hij stuk ga koop ma ne nieuwe in plaats van vandenborre in vertrouwen denk dat beter slogan is in wantrouwen
Mij zien ze daar nooit meer !! Zeer slechte service en onbeleefd personeel (Van den borre Tongeren)
Slechte garantieservice en onbeleefd personeel;
Bij het minste krasje op je gsm toestel kan je fluiten naar je garantie ook wanneer het een ander defect betreft. Ze proberen je dan nog 40 euro aan te smeren voor het opsturen van je toestel. Wegblijven als je goede service wil ! Hun akte van vertrouwen kan je eerder beschouwen als een akte van wantrouwen.
Ik kan u alvast vertellen dat ik NOOIT nog iets bij Vandenborre koop.
relaas van het verhaal:
wasdroogmachine: droogfunctie kapot, hersteldienst komt, niet te kiezen op welk uur, enkel vm of nm.
Hersteller komt, haalt het kapot onderdeel uit de machine, mét de boodschap aan de buurman ( die zo vriendelijk is hier te willen zitten, aangezien er mensen zijn die moeten werken), “machine NIET gebruiken”. Dus nu géén wasmachine meer én geen droogmachine meer. Dit zonder de vraag of het effectief hersteld moet worden? Nee. Wel de boodschap : ze bellen u met de vraag wanneer het past dat ik het volgende week kan komen maken. En oh ja, het zal 172€ kosten.
Niet laten maken is geen optie, meneer heeft het onderdeel eruit gehaald zodat ik ook niet meer kan wassen!
Terug telefoon: kan het di 13/11 voor u? Ja in de vm, maar het liefst na 9u, aangezien er kinderen naar school gebracht moeten worden. “Dat is niet mogelijk mevrouw”. Ik: Ok, we zullen dan weer naar een oplossing zoeken..Maandag 12/11 telefoon: “Mevrouw, ze komen in de nm tussen 13.30 en 15.30u” . Had ik nu net niet in de voormiddag gevraagd?????????????! Wat een service!
Wederom uitstel tot 20/11! Wie betaalt de kosten van het wassalon? De tijd die ik erin steek?
Waanzinnig vind ik dit, en dat voor een grote zaak zoals Vandenborre. En dan nog niet te spreken over de startprijs van 45€ en de kost per gestarte 20min????
U moest zich schamen “meneer Vandenborre”.
Nog maar eens een poging gedaan om bij VDB Aalst te kopen. 1 verkoper voor gans de winkel, de andere medewerkster kon ons niet helpen want ze mocht niet verkopen! Begrijpe wie begrijpen kan! We zijn het maar afgebolt en terug bij Krëfel gereden, iets verder. Daar vriendelijk ontvangen en direct geholpen! Dat ze daar maar eens te leer gaan. Nooit gaan we nog bij VDB in Aalst nog binnen! Veel show maar weinig inhoud!
Van den borre
Hoe schandaliger kan het nog met jullie , een ijskast laten leveren bij mijn grootmoeder 86 jaar oud en beginend dementerend , ijskast geleverd en zouden de oude meenemen , Nu laten die 2 mensen van van den borre een mens van 86 jaar proberen de ijskast naar de voordeur te brengen want ze nemen deze enkel mee als hij vooraan staat , mijn grootmoeder wil proberen en die mannen staan die gewoon uit te lachen , hoe laag kan je vallen , Reactie van die onozelaars “als ze vanvoorstaat bel je maar terug dan komen we die halen ” Nu ik kreeg direct telefoon en ik rij naar daar , natuurlijk zijn die al wel .En nu komt het beste : ik bel met de klantendienst van van den borre en die zeggen doodleuk ik zal die komen ophalen 10 dagen wachten . Ik zeg dat dit niet normaal is en vertel het verhaal aan de telefoon , die persoon schiet in een lach en verbreekt de verbinding , nu 41 minuten verder nog niet geholpen en ijskast staat er nog , Ik ben hier klant van in 1999 maar nu koop ik er NOOIT nog iets , een schande is dit ik wens ze het slechtste toe , zo met een mens van 86 jaar lachen .
Ik kocht iets meer dan een week geleden en nespresso machine bij vandenborre in city 2 te Brussel.
Ik was iets te vroeg dus wachte ik en door de gelazern deur merkte ik op dat ze mij aan het uitlachen waren.Toen de deur openging zei ik er niks van rwas warm en wilde geen ruzie.
Vroeg voor het gewenste apparaat en kreeh als als antwoord dat het minimum 2dagen kon duren eer het er was of zelfs langer.WTF???.
Ik zei sarcastisch,dat word mediarkt.Waarop de verkoopster zei,doe dat.
Wat een houding zeg,nooit zet ik daar nog een voet binnen.Rotwinkel,uw akte van wantrouwen.
Ongeveer 3 a 4 jaar geleden kochten we een vaatwasmachine bij vdb , hierbij namen we de extra 5 jaar garantie . gedurende die jaren is er meermaals een tech. langs gekomen . Maar ze kregen het niet gemaakt , ook al omdat de tech. niet de tijd krijgen.
na enkele reparaties kregen we iemand van de technische dienst aan de lijn met een voorstel van een afkoopsom die nergens op trok .
dus hun zogezegde 5 jaren garantie is bedrog . misschien moeten ze is beginnen met de mensen de waarheid te zeggen ipv hun die extra garanties aan te willen smeren.
Gsm gekocht bij VDB die na 5 maanden plots niet meer werkte.
VDB: ‘U kunt hier als klant niets aan doen, maar dergelijke schade valt jammer genoeg onder gebruikersschade.’
Ik: ‘Dus ik kan er wel aan doen?’
VDB: ‘Nee, zeker niet, maar toch is garantie hier niet van toepassing.’
Ik: ‘Wanneer is garantie dan wel van toepassing?’
VDB: ‘Ja, als we eerlijk zijn, bestaat garantie bij smartphones niet echt. U heeft eigenlijk gewoon een beetje pech gehad.’
Ik: ?????
Nadien telefonisch contact gehad met dienst na verkoop, waar ik zo ongeveer hetzelfde te horen kreeg.
Was een zeer trouwe klant bij Vandenborre, sta op het punt om bijna al mijn huishoudtoestellen te vernieuwen, maar zal niet meer bij Vandenborre zijn. Ik ben gedegouteerd door dergelijk bedrog en zet er geen voet meer binnen.
Dag Allen.
Op 15/03/2018 kocht ik een fitbit charge 2 voor mijn vriendin als verjaardagscadeau. Met de kans dat deze te groot of te klein kon zijn. De verkoopster heeft mij niet ingelicht dat zei deze niet terugnemen nadat de verpakking geopend is.
Dus bij het openen van het mooie pakje bleek dat deze veel te groot was. Meteen hebben wij uiterst zorgvuldig deze na het passen terug in de originele verpakking gestopt. En ben ik vandaag (19/03/2018)terug naar een vdb filiaal gegaan voor een kleinere maat. Waarbij de filiaalhouder mij vertelde dat zei dit niet konden omruilen en dat ik mij moest wenden tot de consumentendienst. (en niet bij de dienst na verkoop?!?).
Dan na rustig en duidelijk mijn geval uitgelegd te hebben (consumentendienst), hebben zei mij ook kort samengevat hetzelfde slechte nieuws gemeld. Ik heb nog expliciet naar een commerciele geste gevraagd of een ander alternatief. Waarop men mij herhaaldelijk antwoorde (” dat ik al een antwoord op mijn vraag had gekregen, en of dit niet duidelijk genoeg was”)
Ik ben enorm teleurgesteld in de onkunde van al deze mensen die mij (NIET) geholpen hebben. En raad dan ook vdb af aan iedereen.
Ik ben namelijk geen verkoper of electromedia specialist. Maar ik kan zelf wel op het idee komen om een ander origineel bandje te kopen. Om alsnog mijn vriendin niet te moeten teleurstellen. En zo kan de fitbit ook echt gebruikt worden omdat voor de hartslagmeter deze nauw rond te pols moet zitten.
Dit terwijl een werknemer van vdb zei dat zei hem niet terug konden verkopen en ze hem moesten weggooien… Hebben bedotte klanten dan baat bij zulke geniale ideeën?
Vdb nooit meer van mijn leven, en mijn familie en vrienden volgen mij hierin.
Aan andere gelijkaardige mensen die ontzet zijn van de waardeloze service raad ik aan dit te communiceren aan zei die hen begaan zijn.
Nu ga ik dit proberen uit te leggen aan mijn vriendin xs (welke hoopte dat ik vandaag een andere fitbit met juiste maat zou meebrengen)
Onlangs viel onze Amerikaans koelkast stil, deze was nog geen jaar oud en viel dus gelukkig nog onder garantie. We hebben meteen VDB in Brugge gebeld en het kon wel een week duren voor er iemand langs kwam. Op de vraag wat we dan met al onze diepgevroren producten moesten aanvangen en of we ondertussen beroep konden doen op een vervangtoestel was het antwoord negatief.
Na een boze mail naar het hoofdkantoor in Brussel was een vervangtoestel opeens wél mogelijk maar die konden we pas 2 à 3 dagen later verkrijgen, dus met andere woorden zouden onze diepgevroren producten toch naar de vaantjes zijn. Van de service waar ze zo hoog mee oplopen komt dus niets van in huis.
Voor ons in elk geval nooit meer Vanden Borre!!!
Ook jammer dat je geen 0 sterren kunt geven…
Ik kocht daar een stijltang ter waarde van 250 € en vroeg hen of dit een correcte prijs was en ze zeiden dat dit zo was….ik had het dringend nodig voor een kerstcadeautje. In de doos zaten geen serums…. 2 dagen later zie ik hetzelfde online 60 € goedkoper. Er wordt door hen niets gedaan. Wat een geldwolven !
Vorige week heb ik m’n smartphone binnen gedaan voor herstelling aangezien ik deze nog maar een tiental maanden had. De camerafunctie werkte namelijk niet meer.
Vandaag kreeg ik telefoon met de melding dat dit onherstelbaar is en er “waterschade” was vastgesteld. Mijn gsm is nooit in aanraking gekomen met water of één of andere vloeistof. Ik vind dit ronduit schandalig. Als mijn smartphone werkelijk in water zou gevallen zijn, zou ik dit gerust kunnen accepteren, maar ik heb mijn gsm 10 maanden lang met heel veel zorg behandeld. Dit getuigt van een service beneden alle peil en een respectloze behandeling van en nota bene uitstekende klant, die tot nog toe heel wat spullen heeft aangekocht bij Vandenborre.
Gisteren werd er nog in de media geopperd om meer aankopen bij Belgische firma’s te doen, zodat het “Belgische geld” niet zomaar naar het buitenland vloeit via bedrijven als Coolblue en bol.com. Misschien moeten jullie hiervoor ook eens in eigen boezem kijken.
Mijn klacht en ongenoegen zal waarschijnlijk geen gevolg krijgen binnen jullie keten, maar ik koop in ieder geval niets meer bij Vandenborre. Dan betaal ik zelfs nog liever wat meer bij een firma met wel een degelijk service na verkoop, wat volgend jullie reclame nochtans één van jullie paradepaardjes zou zijn. Gelogen dus…
Aangezien het slechts om een stomme smartphone gaat en ik dit best kan relativeren eindig ik deze brief met vriendelijke groeten en hou ik me eraan jullie toch een fijn eindejaar toe te wensen.
Glenn Claes
We hebben 5 minikoelkasten aangekocht waarvan 1 beschadigd was !!! eenmaal gebeld met de klantendienst beweren ze dat het toestel niet omruilbaar is !! Nu hebben we betaald voor een toestel waar we niets aan hebben !!
Hun klantendienst is beneden alles!!!
Een nieuwe LG TV gekocht in een winkel van Vanden Borre (geen toonzaalmodel), die na plaatsing veel afwijkingen in het beeld vertoont.
Mails naar de klantendienst blijven meestal onbeantwoord en hun technieker verklaart na een bezoek dat er weliswaar sprake is van slechte beeldkwaliteit maar dat een vervanging van het scherm een nog slechtere beeldkwaliteit kan opleveren! De klantendienst blijft nog steeds achter deze verklaring staan.
Alle vragen om tot een definitieve oplossing te komen worden genereerd.
De bewijzen hiervan staan op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=qsE0___FVGo
Wij zijn niet tevreden over de dienstnaverkoop. Ik kocht een maand geleden een foto toestel en plots werkte ze niet meer. Ik begreep niet goed wat er aan de hand was met het toestel en ging maar naar de winkel. Daar na een paar keer prutsen en mij beschuldigen dat ik het toestel kapot heb gemaakt door het te laten vallen. Belachelijk voor woorden !!! Toestel vertoont geen schram nog een deukje. Ik prober hen dat duidelijk te maken en waarop zij hun stem verhogen en maar 1 verhaal van maken. GEEN GARANTIE. Ik beslis daar niets meer aan te kopen. Nogtans als ze eens kijken op mijn klantennummer zullen ze versteld staan hoeveel aankopen ik doe in een maand bij hen.
laagste prijs garantie is bullshit ! Had diepvriezer gezien van Whirlpool. 649 euro bij Vanden Borre, 474 euro bij Elektro Loeters…een verschil van 175 euro. Hun verteld in de winkel, manager erbij gehaald. Kreeg verhaal dat het niet telde bij Elektro Loeters want hun winkel was verder dan 20 Km bij mij vandaan en dan telde de laagtse prijs garantie niet ??? Staat nergens op hun website, heb hun dat ook verteld maar dat kon niet baten. Men was wel bereid een commerciële geste te doen en het verschil in 2 te delen (ik kreeg dan 87,5 euro korting maar dan was VDB nog wel altijd 87,5 euro duurder). Onwaarschijnlijk en nog nooit gehoord….Laagste prijs garantie is je reinste bullshit !!
ZEER SLECHTE SERVICE.
We hebben op 28/07 een bestelling voor een afwasmachine geplaatst. Deze zou op 7-9 dagen geleverd worden. Levering vond plaats op 16/08.
ZEER onprofessionele en onvriendelijke B2B klantenservice.
Laaste keer dat ik daar iets heb besteld.
Zeer slechte ervaring , ongezien, en dit ging maar over een op.ader van een kruimeldief maar hoe je daar aangesproken wordt en geholpen kan je niet vatten..er loopt daar veel personeel ..allemaal niets te doen en als je iets vraagt weten ze het allemaal niet..bestelde iets ..wisten ze niet wat het was , hoe het werkte …En als ik met een andere klant een babbel deed begon die verkoper zich in dat gesprek effe te bemoeien …….Vandenborre winkel in Merksem / Schoten …Juli 2017
Eigenlijk zou ik 0 sterren willen geven. Op een zaterdag werd onze koelkast geplaatst. Die heeft nooit gewerkt, het licht brandde wel binnenin, dus ging de technieker er vanuit dat we alles in de koelkast konden steken binnen 2u. 24u later nog steeds geen koelfunctie en diepvriesfunctie. Het heeft nooit gewerkt.
Ik contacteerde de winkel op maandag, die verschuilt zich achter het hoofdkantoor in Brussel en ik moest zelf bellen, zij mogen zelf zogezegd niks beslissen. (=Service!) In het callcenter werd totaal niet meegedacht of ook maar wat oprecht begrip getoond voor hun fout, het enige wat ze bleven zeggen is dat er eerst een technieker moest langskomen om te kijken of de koelkast echt niet werkt. Dat kon enkel op een weekdag tijdens de kantooruren. (Ik moet dus congé nemen om een hele dag thuis te wachten op de technieker! Ze kunnen niet eens specifiëren wanneer ongeveer die persoon kan komen!) Ondertussen zijn we een week verder en kan en wil niemand een tussenoplossing bedenken, ik zou al blij zijn met een minikoelkastje om mijn gezin toch even te helpen totdat de koelkast vervangen wordt (temperaturen nu van 30 graden deze week) We hebben trouwens 2 baby’s (dus melk en medicatie moet in de koelkast!). Ik heb 6 personen gebeld, gecontacteerd, gesmeekt op een verbindende manier gecommuniceerd, en Iedereen blijft zich achter hun procedure verschuilen. Een beetje menselijkheid en goodwill zou hier niet misstaan! Het is hun fout, de koelkast heeft nooit gewerkt en werkt tot op heden nog steeds niet. Ze komen dan enkel maar ‘vaststellen’ en dan zijn we weer een paar weken later tegen dat ze wisselstukken of een andere koelkast plaatsen.
Daarbovenop komt nog dat de verkoper me in de winkel face-to-face beloofd had dat daar geen extra kosten aan verbonden waren, aan de plaatsing ervan. Bij de plaatsing moesten we toch 40€ betalen aan die technieker! En wanneer ik de verkoper hiermee vriendelijk confronteer, zegt hij “dat is normaal mevrouw!” Dat is liegen, ON-GE-LOFELIJK…
Voor een firma die “garantie & vertrouwen” predikt in hun baseline, ze zouden er beter “leugens & slechte service” van maken.
Laagste prijs garantie moet je met een kilo zout nemen. Ben op zoek naar een nieuwe tv, prijs is inderdaad hetzelfde als deze van de concurrentie. Nu blijkt dit het toonzaalmodel te zijn en deze zou al een jaar opgesteld zijn en van ’s morgens tot ’s avonds aan staan. Dit komt voor mij overeen met 3 jaar (want ik kijk maar 4-5 uur tv per dag. Besluit: ik koop eigenlijk een 2dehands, een gebruikt toestel aan de volle prijs. Een garantie uitbreiding tot 5 jaar is er bijna 3x zo duur (voor LG) als bij de concurrentie.
De “laagste prijsgarantie” bij Vanden Borre wordt niet correct toegepast!! Altijd is er wel een achterpoortje te vinden. De dooddoener is de vermelding in de voorwaarden dat er dezelfde service moet verleend worden. Dit is ZEER subjectief. De aankoop van ons toestel in Mechelen was €355 euro goedkoper bij Electro Loeters in Kontich (winkel, geen internetshop!). De service zou volgens hen niet hetzelfde zijn waardoor de ‘laagste prijsgarantie’ niet zou gelden. Als klant word je voor een voldongen feit gesteld. De aankoop is immers al gebeurd!! Wij hebben ook gemerkt dat de prijs op de website, ALS de prijsvermindering toegestaan wordt (is 1 keer gebeurd als het om €10 euro ging) helemaal niet aangepast wordt. Oppassen dus!
In het kort: Vaatwas aan vervanging toe, 5 techniekers over de vloer, factuur van 225 Euro die niets oploste, nieuwe vaatwas besteld en geplaatst die niet werkt … 4 verlofdagen opgeofferd en 400 Euro armer … en geen oplossing!
Onze vaatwas die we aankochten bij Vandenborre werkte plots niet meer (na amper een kleine 2 jaar). Technische dienst opgebeld om oplossing te zoeken. Technici zijn uiteindelijk 5 X langsgeweest, waaronder 1 X motor werd vervangen en waarbij 225 Euro werd gefactureerd. Na deze 5 interventies, waar telkens ons verteld werd dat er een oplossing was gevonden, zaten we nog steeds met een vaatwas die niet werkte. Terug consumentendienst opgebeld en gevraagd naar oplossing. We konden een nieuwe vaatwas gaan bestellen bij Vandenborre, mits opleg van 163 Euro. Naar de winkel in Waver en vaatwas besteld (toen nog niet in stock). Het zou normaal gezien 10 dagen duren voor de nieuwe vaatwas in stock zou zijn. Na 1 maand hadden we nog steeds niets gehoord van Vandeborre. Dan maar zelf even gebeld en bleek dat de vaatwas uit stock was bij de leverancier. Was wel handig geweest dat Vandenborre ons even een telefoontje had gegeven om ons dat te melden. Uiteindelijk beslist om ander merk aan te kopen en werd vandaag geplaatst. Alleen werkt hij niet ! Watertoevoer verloopt niet als moet … Misschien was het een idee dat de technieker even bleef om zeker te zijn dat de vaatwas goed functioneerde … niet dus. Terug gebeld naar consumentendienst en heimelijk gehoopt dat ze na opeenstapeling van problemen toch wel zouden inzien dat de technieker toch wel best nog vandaag zou langskomen … niet dus. We moeten terug een afspraak nemen ! dat zal mijn 4de verlofdag zijn … laten we even serieus blijven. Dit is echt wel niet waar klanten recht op hebben. Bedankt Vandenborre, ik ga het vertrouwen ergens anders zoeken !
Voor de mensen die iets gaan bestellen bij van den borre. Ik had een vaatwasser een half jaar geleden besteld bij VDB. Nu blijft er water in staan en is hij stuk. Eergisteren gebeld, technieker kwam vandaag. Onder garantie dacht ik. Technieker maakt de vaatwasser, er bleek iets in de pomp te zitten dat door de filter was geraakt. Toen ik hem wou buiten laten vertelde hij me dat dit niet onder garantie valt en ik heb dus 70 euro reparatie moeten betalen. Nergens was mij dit gezegd dat dit kon gebeuren aan de telefoon, ook zei de technieker dit niet van te voren. Ik dacht, domme klant die ik was, dat dit garantie was. Dus denk 2 keer na voor je iets besteld bij vdb.