Telenet Beoordelingen & Ervaringen

Telenet is één van de grotere Belgische spelers op vlak van digitale televisie, internet en mobiele telefonie. Naast de verschillende oplossingen voor in huis, is Telenet ook een betrouwbare partner als zelfstandige of KMO.

Tip: Op zoek naar de beste Telenet promoties? Kijk op deze site voor alle Telenet promoties en meer acties.

Benieuwd welke voordelige pakketten Telenet in de aanbieding heeft? Op de homepage ontdek je een actueel aanbod van alle kortingen en promoties. Zo lanceert Telenet jaarlijks tegen de start van het Belgische voetbalseizoen een actie ter promotie van haar voetbalkanaal. Daarnaast ontvang je ook kortingen voor shakes/pakketten (ook wel Whoppa genoemd). De combinatie internet ,digitale televisie en vaste telefonie wordt zo nog voordeliger.

Heb je liever alles afzonderlijk? Geen probleem. Via de button ‘Alles apart’ ontdek je alle verschillende producten op vlak van internet, digitale televisie, mobiele telefonie, sport & film, mobiel internet en GSM-abonnement. Vooral de GSM-abonnementen van Telenet worden gesmaakt door consumenten. Via Telenet kies je immers voor een duidelijk tariefplan met of zonder gsm, één tarief voor piek- of daluren naar alle vaste en mobiele toestellen en geen opzegtermijn of –vergoeding. Ontdek het zelf via ‘GSM-abonnementen’. Via de website van Telenet contacteer je de klantenservice in enkele kliks.

Ga je verhuizen naar een andere stad, heb je problemen met je vaste of mobiele abonnement of wil je een overstap maken naar Telenet? Klik het probleem aan waarin je verkeert, en Telenet gidst je eenvoudig doorheen de hulpservice. Niets gevonden dat het probleem verhielp? Neem dan contact op met de klantenservice per mail, telefoon of fysieke afspraak. Ook voor kleine zelfstandigen & KMO’s, overheden & grote bedrijven en carriers is Telenet een uitgelezen partner. Vlekkeloze aftersale, prima dienstverlening en topkwaliteit, het zijn maar enkele woorden die de website van Telenet sieren.


16 Telenet Reviews

  • Telenet ervaring van bernd

    Het internet van telenet heeft een gelijkwaardige kwaliteit aan de Belgische wegen. Met her en der een gat in de weg en nul tot nog minder aandacht voor deze gaten is het een van de slechtste bedrijven waar ik ooit mee in aanraking ben gekomen.

    Wanneer contact op wordt genomen met de klantenservice wordt vermeld dat het te zien is dat het signaal niet helemaal goed werkt, maar dat daar iemand voor moet langs komen. Echter dit kan enkel van 9-5 op maandag tot vrijdag. Laat dat nou net de tijden zijn dat 96,8% van de beroepsbevolking aan het werk is en niet thuis is om een monteur te verwelkomen. Een bezoekje om de storing op te lossen buiten deze tijden kan enkel tegen betaling.

    Het kost dus hoe dan ook geld om fouten van telenet op te (laten) lossen.

    Met 0 zekerheid van een permanente oplossing kijk ik nu al aan tegen een hopeloze situatie van belabberd internet en een peper duur abonnement. Wij gaan dus even verder kijken of er ergens anders betere service te vinden is. Jij ook?

  • Telenet ervaring van Tom croeckaert

    Wtf? “Je reactie is in afwachting van moderatie”
    Wat is dit nu voor gezever? Mensen mogen hun gedachten hierop zetten als het niet te negatief is of hoe moet ik dit interpreteren? Maak dan ook geen pagina waar recensies op moeten komen als ze hun mening niet mogen geven want zelf daar zou die pippo (baas van telenet) wijzer van kunnen worden. Als er slechte reacties op staan betekend dat je uw job niet kent of is uw job gewoon de zakken vullen met geld maar geen service bieden. Goed bezig.

  • Telenet ervaring van Tom croeckaert

    Ben al jaren klant maar nu gaat telenet de analoge kabel stopzetten in de hoop al die mensen nog te kunnen strikken met hun slechte klantendienst en veel te hoge prijzen. Vroeg of laat zal hij wel van zijn troon vallen en er niets aan overhouden. Van mij mag iedereen dat voor telenet werkt in brand vliegen en sterven. Het zijn moderne leurders. Veel beloven tot je een issue hebt met het internet bij u thuis, 2,5 jaren ben ik dit aan het melden en er gebeurt niets. Dan bel je klantendienst, moet je het probleem minstens 3x uitleggen omdat je telkens met een andere persoon wordt verbonden. Amateurs zijn het!! Een opleiding geven aan die werknemers is ook wel gepast. Moeten we dit pikken? Nee. En nu mensen nog gaan verplichten om digitale kabel in huis te nemen terwijl de prijs minstens 4x zo duur is. Misschien ook eens aan de minder bedeelde mensen denken. Ach…karma zal zijn werk wel doen vroeg of laat. En als die mensen denken dat ze niet zullen branden als de dag des oordeels komt voor diegene…zullen ze toch verbaasd zijn wanneer het zover is.

  • Telenet ervaring van Barbara

    Wij vroegen prijs om over te gaan op VOIP. We hebben 3 vaste toestellen en een GSM die als ‘draagbaar’ toestel werkt. Aangezien we in het verleden reeds problemen ondervonden met bereikbaarheid, vroegen we expliciet om de bereikbaarheid te testen vooraleer we het contract tekenden. Na het tekenen van contract , de installatie van het systeem, het opzeggen van proximus lijnen, bleek toch dat de GSM noch het systeem onvoldoende bereikbaarheid heeft waardoor klanten ons soms niet kunnen bereiken. Een oplossing kunnen ze niet bieden ! Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is in 2021!

  • Telenet ervaring van Sylvie

    Ik verhuis binnenkort, wij belden naar telent om de netwerkkabel aan te sluiten aan de paal buiten. Wij gaven alle informatie juist door, sturen ze een technieker dat enkel binnen de aansluiting kan doen. Hij ging zo vlug mogelijk een afspraak maken voor buitentechniekers om de kabel aan te sluiten aan het netwerk. De eerste afspraak kan maar op 8 september! Wij bellen of het niet eerder kan, want ik zou graag verhuizen in augustus. We krijgen als antwoord dat het niet kan en dat we maar moeten zorgen dat we thuis zijn en de klantendienst smeet de telefoon dicht!

    Telenet communiceert zeer slecht en de klantendienst trekt op niks!

  • Telenet ervaring van Vincent

    Telenet is en blijft de beste provider! En ook de goedkoopste!

  • Telenet ervaring van Dave

    Wij zeggen nu al een jaar dat ons internet op niks trekt en dat we bepaalde zenders, waar we genoeg voor betalen uiteraard, enkel in blokvorm krijgen. Elke keer we bellen zegt dezelfde slimme man dat onze coax kabel kapot is en dat ze daar geen technieker voor willen sturen, coax kabel recent vervangen en probleem niet opgelost…
    Slimme reactie van diezelfde luie man aan de hulplijn: u hebt geen goede coax kabel gekocht.
    4G werkt ook voor geen zak vanaf dat er een wolkje aan de lucht is en de wifi werkt niet goed wegens corona zeggen ze.
    Ik ben blij dat ik binnenkort een nieuwe operator heb, doei telenet
    Goedkoper en ze smeren mijn moeder niks onnodig aan.

  • Telenet ervaring van alain

    Het nieuwe normaal bij Telenet.
    Ik had een probleem met mijn telenet waar ik van 180Mb naar 10Mb gingen en dit ging zomaar door. Ik had Telenet hiervan om de hoogte gebracht en ze zonden iemand om het na te kijken, toen viel ik van de eene verbazing in de andere!
    De man kwam langs en wist mij te vertellen dat er in het verleden melding was gemaakt van een mogelijks probleem met de buitenkabel dus dat hij weinig kon doen en vertrok zonder verder iets te doen, bij mijn recente aanrekening werd dit bezoek gefactureerd en via mij domiciliëring van de rekening gehaald dus ze halen gewoon van uw rekening waar ze zin in hebben of je moet iedere keer uw factuur nakijken en protesteren wat zinloos is want ze hebben de sleutel in handen, betaal je niet sluiten ze uw diensten af. Spijtig genoeg was dit niet het einde, toen ik begon over de kabel die er ondertussen 25 ligt bleek dat Telenet zijn politiek had veranderd en dat de kosten voor de kabel ten mijne laste waren gezien ik door hun veranderingen eigenaar ben van de kabel en dus ook voor de kosten. 25 jaar dan zou er inderdaad wel eens een probleem met de kabel kunnen zijn we kunnen die vervangingen, kostprijs tussen de 300 en 600 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Telenet heeft dus alles afgestoten en daardoor draaien wij als klanten op voor de kosten, wel handig om eens alles bijna aan vernieuwing toe is om het af te stoten en het eigendom van de klant te maken. Ze beweren anders maar in de realiteit zal u merken dat u voor bijna alle interventies ook zal moeten betalen wat mij ook werd bevestigd door een vriend van mij waarvan zijn broer bij Telenet werkt.
    LET OP met Telenet en laat niks doen zonder de garantie op papier wie de kosten zal dragen wat ze u niet zullen geven, het zijn gewoon geldwolven geworden die als maar duurder worden voor dezelfde of mindere kwaliteit. Ik denk dat de concurrentie zich in de handen wrijft

  • Telenet ervaring van Kemberley

    Ik las zojuist weer klachten van telenet. Dit deed me denken aan mijn laatstd telefoon met telenet. Ik belde met hen vanwege een aanslepend probleem. De telenet-medewerker was zeer onvriendelijk. Nu wil ik toch even mijn verhaal/klacht kwijt over telenet.
    Mijn ouders sukkelen al van dag 1 met heel wat problemen. Soms lijkt het weer even beter te zijn maar ondertussen al meer dan een jaar gigantische problemen.
    Als je dan belt me telenet voor de 10 000ste keer zeggen ze: madam hier in ons systeem staat dat alles zeer goed inorde is.
    Ik vertelde de man: aah is da zo? Wij hebben geen wifi, digicorder heeft rode driehoek en werkt ook weer nie. Als het dan werkt blijft het beeld 10 keer hangen en is de wifi extreem traag, … (Mijn ouders hebben het duurste pakket).
    Zegt meneer: ik zal een technieker sturen voor de zoveelste keer. Als mijn ouders ze savonds willen laten komen moeten ze betalen voor het probleem van Telenet en anders moeten ze verlof pakken. Hiermee is al weer het bewijs (ja zelfs bij de telecom): een arme maken ze armer, een rijke maken ze rijker. Ge kunt beter de dag van vandaag werkloos zijn dan een harde werker.
    Als de technieker er dan is dan ist; ik mag niet op een trap staan, ik mag dat niet losdraaien, ik mag niet…. gevolg: je betaald maar er is niets gedaan.
    Mijn ouders hebben een huis van een scheet groot en 2 meter van de modem werkt die wifi niet meer het is 2021, de dag van vandaag heeft alles wifi nodig.
    Telenet doet er niets aan, als je niet betaald dan zen ze er snel bij.
    Mijn verhaal zal worden verder gezet, en als het ooit op een goede manier word opgelost dan zal ik dit ook melden.
    Bij deze ben ik benieuwd?

  • Telenet ervaring van Peter

    Weg na 20 jaar teveel betaald, toen ik belde om abonnement op te zeggen deden ze niet eens moeite om een aangepaste prijs voor te stellen, ze vroegen enkel naar welke provider ik ging en brachten direct de opzegging in orde……

  • Telenet ervaring van Raif

    Beste Telenet
    Hier als een ontevreden klant schrijf ik deze ik vind dat niet normaal is ,2 gsm’s IPhone 12 pro Max 256 gb in goud gekocht bij jullie online voor een bedrag van 1329€ per toestel met een korting van 50€ bedankt daarvoor. De bestelling is gebeurd op 7 november en de levering ging gebeuren op 13 november deze wordt uitgesteld naar 14 daarna naar 16 en vanaf 16 november niks meer dan Bezorgtijd onbekend te zien op mijn track en tracé. Bellen met PostNL is leuk want ze gaan altijd zeggen “ Het is druk en je moet wachten”. Bellen met Telenet is ook leuk want ze gaan een onderzoek opstarten achter 2 weken wachten en niks ontvangen te hebben. De 3de week nog keer bellen naar Telenet en hoor je te zeggen ja we gaan jouw betaling terug storten maar dit zal binnen 2 weken op je rekening staan. Heel mooi 5 weken geen gsm’s en geen geld.
    Mooi opgelost Telenet bedankt.
    Wat krijg ik met 5 weken mijn geld bij jullie te laten staan ?
    Ik kan zelf niet bij andere winkel gaan om mijn gsm’s te kopen.
    Telenet is een ramp mijn contract stopt ook bij jullie, 8 jaar klant bij jullie te zijn en zo behandeld te worden dikke merci.
    Mvg

  • Telenet ervaring van Martine

    Ik ben bijna 9 jaar melkkoe geweest van dit bedrijf. Klant kan ik me niet noemen. Ze profiteerden enkel van het feit dat aansluiting bij Proximus niet mogelijk was.
    Elk jaar prijsstijging en kwaliteitsdaling. Bij problemen wimpelen ze het op jou af en mag je techniekers betalen. Betwist je dat, schelden ze dat weg als compensatie voor het feit dat je met onbruikbare diensten zat.
    Hun mobiel netwerk is om te huilen. Heel slecht! Je kan amper verstaanbaar met iemand bellen. Jaren sukkelen en het probleem geraakt niet opgelost.
    Jaren volle pot betaald, meer dan op een ander, maar nooit service gekregen, soms nog verwijten als er iets niet werkte, of smoesjes.
    Ik ben uiteindelijk naar een andere provider gegaan. Ik merk nu dat ik jaren uitgebuit ben geweest en teveel heb betaald. Nooit heb ik enige compensatie gekregen, zelfs niet na inschakelen van de ombudsdienst.
    Je bent ook verplicht te betalen voor diensten, zoals bv een TV bij internet, terwijl ik dat niet had.
    Nee, ik vind dat wie NU nog bij Telenet blijft gewoon een masochist is.

  • Telenet ervaring van Dries

    Belachelijke maatschappij sinds het van een amerikaan is . Puur kwakzalverij en kapitalistisch systeem . Werkt maar voor de helft en elke week wel werken aant het internet dan aan de site dan weer aan de kabeltv , het houdt gewoon niet op . Dan nog maar te zwijgen over hun verekening van omkosten en “huur van zogezegt goede service . 9.37 euro per maand” terwijl die dingen gerust 3 jaar meegaan ( terwijl ik hem al 10 jaar heb en nog goed werkt ) rekent u zelf maar na . Betalen volr niet . In vergelijking met eender welk abonement van een andere provider is het extreem duur. Samengevat . Blijf er van weg !!!

  • Telenet ervaring van P

    Slechter kan gewoon niet, Telenet is ook nog eens belachelijk duur. Daarna weer terug moeten gaan…. pfff In ieder geval krijg je bewust valse informatie en werkt alles nog niet….. wegblijven daar!!! En nog maar eens terug geweest voor de derde maal voor hetzelfde…. totaal geen kennis van zake aangaande telenetbox en digicorder. Lang wachten en wordt moeizaam geholpen. De een kan het niet dus moet weer een nieuw nummer getrokken worden om naar de andere sukkel te moeten….. nog te lui om van de stoel af te gaan om bij een collega iets te vragen…..Ongelooflijk gewoon. En dan de smoesjes dat ze geen telenet winkel zijn….. 1 ster is al teveel…..
    Voor de 4de keer naar Auva voor een nieuwe modem, want de digibox werkt nog steeds niet naar behoren. Personeel blijft consequent in hun ongeïnteresseerdheid en onkunde en het informeren van valse informatie. Na vele malen bellen met Telenet, werd ons steeds duidelijk gemaakt dat je het zelf maar moet oplossen, net als die van Auva doen. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat het plaatsen van een digibox, gratis door Telenet dient te gebeuren. Na veel aandringen komt er na vele huichelachtige en oneerlijke medewerkers, er uiteindelijk toch een monteur langs…. nog afwachten hoe dat verloopt.

  • Telenet ervaring van Nadine Ramaekers

    De hierboven vermelde “vlekkeloze aftersale” wil ik toch wel even ontkrachten. Ik ben 20 jaar tevreden klant geweest, maar als je hen probeert te bereiken voor een issue moet je ofwel bellen tussen 10u en 16u (I kid you not) of mailen, waarna je een antwoord krijgt via een no-reply. Als dat dan niet is wat je verwacht (niet echt antwoord op de vraag zoals jij ze bedoelde) moet je terug loggen op de site, dan komt dat bij iemand anders die terug een algemene mail stuurt (6 antwoorden zonder meer info dan “zie onze website” van 6 verschillende mensen gehad) die weer niet ingaat op het detail. Let op, ik kan het misschien slecht uitleggen, maar probeer toch op z’n minst even te kijken wat die klant die maar blijft herhalen dat het op die website anders staat, dan bedoelt. Ondertussen ben ik bij hen weg én heb officiële ingebrekestelling via aangetekend schrijven gestuurd. Daarop krijg ik als antwoord: jawel, een mail vanuit no-reply adres. En als ik het nummer bel (tijdens de kestvakantie lukt tussen 10u en 16u mij wel) dan weigert men mij te woord te staan, ik moet opnieuw loggen via de site. Ik kan er met mijn verstand niet bij, maar als je een monopliepositie hebt hoef je blijkbaar geen service te verlenen…

  • Telenet ervaring van Philip

    Als ik een gsm opbel met mijn vaste lijn verschijnt op het scherm van mijn correspondent mijn telefoonnummer en NICARAGUA. Hij neemt niet op omdat hij internetbedrijf vreest…… ik vrees dus dat ons vast nummer gewoon een VoIP is waarvoor wel lijnkosten ( tijdens of na de piekuren heeft toch geen zin als het VoIP is?) worden aangerekend.
    Maar Nicaragua slaat wel alles vrees ik, neem dan gewoon België of zo. Wie kan mij dit uitleggen?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

0 + 9 =