Proximus Beoordelingen & Ervaringen

Reeds sinds zijn oprichting in 1994 is Proximus één van de grotere namen in de Belgische wereld van telefonie en mobiel internet.

Proximus is in sé een dochteronderneming van het Belgisch overheidsbedrijf Belgacom. Proximus biedt je dus dezelfde kwaliteit en zekerheid als moeder Belgacom zelf. Bladeren doorheen de verschillende producten van Proximus kan via de productcategorieën bovenaan de website. Klik op Packs, Proximus telefonie, Internet, Televisie, Vaste telefonie en Promoties, en verfijn vervolgens je keuze via één van de verschillende subcategorieën. Zowel voor verschillende abonnementen als een eenvoudige Pay&Go herlaadkaart ben je binnen Proximus aan het juiste adres.

Geen tientallen verschillende abonnementstypes. Nee, via Proximus kan je de keuze maken tussen ofwel het Easy+ abonnement voor gsm’s of Smart+ abonnement voor smartphones. Vervolgens is het enkel nog een kwestie van het maandelijks te spenderen budget aan te klikken en je bestelling te bevestigen. Troef is dat je zowel als nieuwe of reeds bestaande klant kan genieten van talloze kortingen. Simpelweg online je bestelling plaatsen en je korting wordt automatisch verrekend. Via het duurste abonnement, Smart+ 65, kan je op die manier 175 euro besparen!

Nood aan een nieuw gsmtoestel? Proximus verzamelt binnen zijn webshop smartphones en klassieke gsm-toestellen van verschillende gsm fabrikanten, zoals Acer, LG, Samsung, Apple en anderen. Dankzij de voordelige deals koop je al voor amper 1 euro een nieuwe smartphone! Mobiele telefonie en internet in België? Dat regel je via Proximus.be.


24 Proximus Reviews

  • Proximus ervaring van hypnofrog

    Idoitische denkwijze
    Oh ja.Toen ik kwam met mijn man om smartphone te kopen,en kwam een vrouw ik wou niet bediend door haar worden.Weet zeker dat ze net zo veel als mij verstand had in smartphones.En was ook heel de tijd achter computer in plaats van klant bedienen en arme collega was heel de tijd een vrouw bedienen en ja,we waren maar met ons 2! Ik heb bijna 30 min voor moeten wachten, Ik mijn man en 1 klant.Ik vind ook hun medewerksters niet technisch,veel keer slechte zwakke gsm aangeboden,met mannen nog ca Va…pffff..En ja ik betaal 1000 euro niet voor de lachertjes en luie reed en hoe zeggen ze vriendelijkheid.Ah ja omdat ik voor een man heb gekozen mog ik niet bediend worden.En ja als je daar gaat bij Kuurne shopping centrum bijna niemand is daar, uitgestorven bij hun, en bij Orange altijd druk.Hier nog meer stront in jullie zak.En ja zeggen ze is vrouwen discriminatie.Als ik bijvoorbeeld naar een kapper ga en daar zitten 2 en ik kies een kapper en andere is belediging en zegt ja jij discrimineer mij omdat je naar andere kaper wil.Idiotische denkwijze.Ik was door de politie aangeboden om aangifte te doen,maar nagedacht als ik toch hier veel slechte commentaar zie is voldoende straf ◉‿◉En ja ze vrouw voelte zich beledigd en kwam naar doorleidende klagen.Was voor hun makkelijker een mannelijke collega roepen en was geen ruzie geen slechte rewiew,een nieuwe klant bij en verkochte smartphone.En ja ik heb een klacht ingediend en ze negeren mij.Wat denken jullie zal ik aangifte doen?!

  • Proximus ervaring van Ci

    Nooit meer!!! Compleet nutteloze klantendienst!! Je wordt constant doorverbonden met een andere om uiteindelijk te horen dat zij er niets aan kunnen doen. Al anderhalve maand niets anders dan miserie. Lang genoeg gewacht. Alsnog heb ik zelf Proximus nog willen schrijven voor ik direct een review schreef. Als je dan “formulier is tijdelijk onbeschikbaar” krijgt word je helemaal zot. Er is eigenlijk niemand die je kan bereiken die je als klant beschouwt en je wil verder helpen. Echt een ramp ramp ramp. Heb eigenlijk geswitched naar Proximus omdat ik dacht dat ze een professionelere aanpak zouden hebben. Je krijgt echt gewoon lieve jonge mensen aan de telefoon die je of mooi wegbonjouren of die heel lief zeggen dat ze echt niks maar dan ook niks kunnen doen voor u.

  • Proximus ervaring van Charlotte

    Het zijn dieven. Ik krijg een jaar na afsluit nog steeds facturen en ze sturen zelfs een deurwaarder op mij af. IK BEN AL EEN JAAR GEEN KLANT MEER! En zal het ook noooooit meer worden. Nog liever geen internet. Ik nam al meermaals contact op met klantendienst, klachtendienst, ombudsdienst,.. Elke keer sturen ze iemand anders met excuses en zeggen ze meteen een creditnota op te maken en dat het niet meer zal voorvallen. De facturen blijven komen. Dit is stalking.

  • Proximus ervaring van Phyllis

    Schandalig. Van 26 November ben ik aan het sukkelen met mijn Pickx in het buitenland. Ik wordt door Proximus van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst ligt het aan de WiFi in het buitenland. Het is altijd wel iemand zijn schuld, die van Proximus uiteraard NIET!!!!!! Na een maand en half loopt mijn potje echt wel over! Op internet uren zitten zoeken en zo zie ik dat ik niet alleen ben en er heel veel mensen problemen hebben met de Pickx app, Proximus blokkeert blijkbaar iets. Van zo een firma verwacht ik toch wel professionaliteit. Wat een grap!
    Ze gaan je morgen contacteren, ondertussen weer twee weken geleden. Gisteren dan toch maar weer eens contact opgenomen. Vandaag gingen ze bellen? Maar hiervoor moest ik wel weer 5 keer mijn klantennummer doorgeven aan een andere persoon + 5 keer mijn verhaal opnieuw vertellen. Dan belt er juist weer een super onbekwaam iemand. Die vind dat ik wel wat beleefder mag zijn. Wie kan nog rustig blijven als de persoon aan de lijn, weer eens zegt dat het echt niet bij hen ligt. En o ja, ik moest ook hier weer mijn klantennummer geven en het verhaal voor de 39019000000000000000 keer herhalen. Op al die tijd heb ik 1 persoon gehad die het probleem toegaf en inderdaad mee op internet op zoek ging naar het probleem. PROXIMUS! Een klanten van tientallen jaren zo in de koude laten staan en eigenlijk gewoon met zijne voeten spelen. Salut!!!!!

  • Proximus ervaring van Steven

    Proximus heeft met de grootste voorsprong in alle tijden de slechtste service.
    Beste Proximus we leven in 2020.
    Omslachtig, onduidelijk, onvriendelijk.
    Aan de telefoon gaan ze de problemen wel altijd oplossen. Noemen ze mij gefrustreerd. En zelf zijn ze mega arrogant. Een telefooncentrale is blijkbaar normaal dat het 6 maand nodig heeft vooraleer ze daar wakker worden. En zeggen ‘ah oei ja dat is precies niet juist daar kan ik zelf niet op antwoorden’.
    Wake up please.

  • Proximus ervaring van Tom

    Elke afdeling is hier overduidelijk onderbemand, wachten en geduld hebben staat hier centraal! 15 Mgbs is voor hen ook normaal verwacht hier geen supersnel internet! Samenvatting: Is zijn 100 euro per maand niet waard!

  • Proximus ervaring van Tom

    Elke afdeling is hier overduidelijk onderbemand, wachten en geduld hebben staat hier centraal! 15 Mgbs is voor hen normaal verwacht hier geen supersnel internet! Samenvatting: Is zijn 100 euro per maand niet waard!

  • Proximus ervaring van Hannes

    Na 5 interventies ivm internet heeft Koen Schoofs mij uiteindelijk geholpen. Chapeau Koen

  • Proximus ervaring van Jelle

    Opgebeld door Proximus met een promotie aanbod waarbij ik minder zou betalen en evenveel data zou krijgen.
    Dan blijkt dat ik 5GB minder per maand krijg en wanneer ik de klantendienst opbelde om te vragen wat er gaande was, werd ik niet geholpen. Ik heb een paar gb extra data moeten bijkopen waardoor mijn factuur bijna 100 euro meer was dan anders.
    Nog steeds geen oplossing na een aantal pogingen om mijn geld terug te krijgen, dus bij deze RAAD IK PROXIMUS AF.
    Na meer dan 15 jaar klant te zijn en letterlijk duizenden euro’s aan die criminelen te geven, ga ik bij een ander bedrijf. GOODBYE PROXIMUS

  • Proximus ervaring van Vanbrusselt

    Heel opvallend dat als ze u iets kunnen verkopen super vriendelijk zijn en als ze u moeten verder helpen met een probleem bekijken ze u als een stuk stront, doen ze alsof ge achterlijk bent, voelen ze zich beter dan u en laten e met diepe zuchten merken dat het tegen hun zin is!!!

  • Proximus ervaring van Van Hecke Ludwig

    Zeer slechte ervaring,ben van Scarletovergestapt naar proximus,mijn lijn nr werd ongevraagd veranderd, eveneens mijn gsm nr, als men de klantendienst contacteert zal alles in orde komen binnen de 5 dagen … NIET DUS, ben van grote miserie ,en dit na 4 maanden klant bij Proximus, overgestapt naar oranje, zonder enige problemen en veel goedkoper.proximus nooit meer, en raadt dit bij iedereen af!

  • Proximus ervaring van Mo

    Desastreus ! December 2019 – Januari 2020

    Als klant heb ik me willen aansluiten bij Proximus, van zodra technieker langs geweest is moest hij hiervoor een gaatje boren in de gevel voor (fiber) bekabeling. Hiervoor mocht men niet boren van mijn huurbaas, terecht ook. Ik heb technieker dan voorgesteld om via telefoonverbinding aan te sluiten, hiervoor moest hij niet boren wat gemakkelijk is voor ons beide. Technieker had niet toestemming om zomaar op telefoonaansluiting te verbinden, deze afspraak was dan geannuleerd. Hierbij moest ik zelf afspraak regelen via klantendienst om aan te vragen via telefoonaansluiting te verbinden. Wat in orde zou zijn…

    3weken later (28/01/2020) komt dezelfde technieker terug om via fiber aan te sluiten, dus dat er geboord moest worden. Terug gebeld naar klantendienst en nogmaals heel het verhaal verteld dat hier niet geboord mag worden. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat telefoonaansluiting niet wordt ondersteund maw niet meer wordt gedaan. Konden jullie me dit niet eerder vertellen?!! 6weken zitten wachten voor niets, hartelijk bedankt. Top communicatie!!

    Nu nog eens 3weken wachten voor Telenet-aansluiting zonder dat er geboord moet worden 😉

  • Proximus ervaring van Melissa

    Hadden enkel TV en internet. Beide vielen regelmatig weg en het internet was erg traag. Uiteindelijk besloten om weg te gaan. Gebeld om alles op te zeggen + easyswitch gedoe gedaan, nu blijkt een week later dat het abonnement zogezegd niet was opgezegd terwijl dit zeer duidelijk gebeurd was (na een zeer onbeleefd en onduidelijk gesprek waar we zeer lang voor in de wacht stonden).

  • Proximus ervaring van Sara

    SLECHT! bedriegers. Rekenen 15 euro extra aan. Om 15u15 sms gekregen dat limiet bereikt was. 15u25 alle Internet afgelegd. Dag erop nieuwe start van de maand. Factuur van 15 euro extra. Als je belt sturen ze je van kastje naar muur, geven ze telkens iemand anders door, verschuilen ze zich achter GDPR, zeggen ze papieren op te sturen wat we uiteraard niet ontvangen.. dat is echt bedriegen…En ze weten het en verschuilen zich achter hun triopolie en de omslachtigheid van processen aanspannen. Nooit meer! Direct omgeschakeld.

  • Proximus ervaring van J.D.

    congo level internet dat Proximus biedt, alhoewel dat misschien nog een belediging naar de isp’s in congo toe is, letterlijk iedere 5 seconden ping spikes naar 200+, download snelheid van amper 900kb/s de hele service die Proximus biedt is (voor dezelfde prijs) objectief slechter dan 5 jaar geleden, zelfs 10 jaar geleden zou de service van nu objectief slecht geweest zijn, ik raad iedereen aan om deze isp te mijden als de pest

  • Proximus ervaring van Carolinebroeckhove

    Wacht al 3 weken op aansluiting heb al veel moeten bellen altijd zeggen ze nu komt het in orde hoop het want ben niet tevreden

  • Proximus ervaring van Dusselier Eucher

    1) slechte ervaring : op 24/5/2019 belde ik met een mevrouw om 12.25 u. i.v.m. mijn verhuis. Ik vroeg nog enkele bijkomende inlichtingen, maar de technicus zou me de volgende week bellen en alle antwoorden hebben op mijn vragen. Ik vond dat nogal raar. Geen telefoontje van de technicus tot 5/6. Dan terug opgebeld bij Proximus, er bleek van mijn verhuis niets genoteerd te zijn.
    2) Het gesprek van 5/6 om 11.00 u. was van een geheel ander niveau. Daar werden wel antwoorden gegeven op mijn vragen en kreeg ik kort daarna reeds een rendez-vous met de technicus voorgesteld. Wat een verschil ! Ik hoop dat er meer zulke werknemers zijn bij Proximus dan deze bij de eerste contact.

  • Proximus ervaring van De Munck Els

    Moest bij Proximus zijn om een adapter te wisselen. Jordi hielp me. Compliment! Prachtige ontvangst en afwikkeling van de zaken. Vriendelijke bediening!

  • Proximus ervaring van Wim Hartiel

    Super traag internet! Voor het opzoeken van een pagina moet je lang wachten voor die geladen is, wil je een filmpje op YouTube kijken van 5 minuten dan zit je zeker 10 minuten naar een bevroren scherm te kijken en moet je het filmpje per 5 a 6 seconden kijken omdat de buffer niet wil laden. Tv valt heel regelmatig op zwart scherm en in sommige gevallen is het dan gewoon gedaan met kijken voor die avond! Bellen naar de klantendienst en dan mag je na zelf heel veel aandringen een nieuwe router of tv-box gaan halen waar je gewoon hetzelfde probleem mee hebt! De diensten is het geld echt niet waard. Het enige dat goed werkt bij Proximus is de herinnering voor uw factuur die je krijgt op de vervaldag van het factuur. Er mag daar wel het een en het ander structureel veranderen binnen Proximus en hopelijk zonder die superbonussen want dat verdienen die incapabele geldwolven met hun loze beloftes niet!!!

  • Proximus ervaring van Veerle

    Slechte ervaring, onbeschoft , betalingsbewijzen sturen dat alles wel betaald is en zeggen niets ontvangen te hebben, betalingsbewijzen aanvaarden ze niet , foei foei foei een regelrechte schande

  • Proximus ervaring van A.Vandevoorde

    Al 2 weken zonder internet. En op de klantendienst moet je niet rekenen, die zijn nog luier dan lui. En dan moet je weten dat ik 3 jaar in Chili heb gewoond. Ook regelmatig problemen met internet maar zo een onbeschofte klantendienst als die bij Proximus heb ik zelfs daar nooit meegemaakt.

  • Proximus ervaring van Nicolas Van den Branden

    Na 100 keer bellen voor klachten in verband met ons internet kwam er eindelijk iemand langs. Hij installeerde een nieuwe router die achteraf nog slechter blijkt te werken dan de vorige. Geen enkel toestel heeft internet.

  • Proximus ervaring van daty

    Zeer slechte ervaring. Beloven, beloven maar gebeurd niets.

    Nooit aan beginnen

  • Proximus ervaring van Leen Van Havermaet

    Ik ging een tuttimus-abonnement aan en kreeg op 26/12 via mail de bevestiging waarin ook duidelijk vermeld wordt dat ik recht heb op gratis activering en installatie.
    1 medewerker maakte een fout en gaf zo per ongeluk in het systeem in dat ik de installatie zelf zou doen. Missen is menselijk en zo een fout is op te lossen zou u denken…. maar niets is minder waar. Na de voorbije week heel veel tijd te spenderen aan telefoons naar de klantendienst, wachten, de tip krijgen om via facebook te proberen,….. kreeg ik immens veel tegenstrijdige info en beloftes die weer niet nagekomen werden, maar geen oplossing.
    Ik zou toch durven denken dat er mensen met beslissingsrecht (leidinggevenden dus) de klant te woord wil staan wanneer het eigen bedrijf een fout gemaakt heeft…. Nu komt het erop neer dat ik weer het weekend er moet laten overgaan en dat ik maandag nog maar eens “mag” proberen bellen om een oplossing te vinden.
    Zo ga je niet om met klanten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

0 + 9 =