NMBS, voluit ookwel Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, is de officiële Belgische spoorwegmaatschappij. Via de website ontdek je informatie over de verschillende ritten en dienstverleningen van de onderneming. Op zoek naar promoties en acties voor reizen per Thalys, TGV, Eurostar of IC-trein? Ook daarmee kan NMBS je helpen. Geef eenvoudigweg de gewenste reisbestemming, reisdata, gewenste klasse en reisgezelschap in, en druk op Zoek. NMBS geeft je vervolgens een overzicht van alle mogelijke ticketopties.
Is er geen voordelige promo ter beschikking op de door jou gekozen datum? Dan adviseert NMBS automatisch een alternatieve vertrekdatum. Sinds kort kan je via de website van NMBS ook voordelige hotelovernachtingen boeken. Combineer je treinrit via NMBS dus vandaag nog met een romantische of avontuurlijke overnachting in Parijs, Londen, Keulen, Amsterdam of één van de andere grotere Europese steden.
Naast de verschillende ticketopties, vind je binnen NMBS ook een resem aan tips, hints en info rond reizen per trein en in de wereld. Troef: NMBS beschikt ook over een mobiele applicatie. Zelfs zonder computer in de buurt boek je dus voordelige treintickets en hotelovernachtingen.
Online bestellingen kunnen onder meer per Visa, Mastercard, American Express, Belfius, ING, KBC en Bancontact afgerekend worden. NMBS, dat is een team van specialisten tot jouw dienst. Zo staat er zeven op zeven een meertalige klantendienst paraat, is er een fysieke dienst aanwezig in 39 Belgische stations en kan je 24 uur op 24, zeven op zeven online reserveren.
Ticket gekocht richting Duitsland bij NMBS, waardoor zij verantwoordelijk zijn voor het ganse traject. Plotseling komt de trein zelfs niet meer aan op de eindbestemming, waardoor het event waardoor deze verplaatsing überhaupt gemaakt werd, deels gemist werd, en er heel wat extra kosten moesten gemaakt worden om (veel te laat) de bestemming nog te bereiken. Ze schuiven de verantwoordelijkheid na meerdere klachten telkens af op de Duitse spoorwegen, en weigeren de extra kosten te vergoeden. Privatiseren die rommel!
Spijtig dat er in Dendermonde nooit rekening wordt gehouden met reizigers die maar 1 min hebben om de overstap te maken naar spoor 4 voor de trein richting Gent-Sint-Pieters. Ook echt vreselijk dat de conducteur je ziet lopen en voor je neus de deuren sluit, en dit midden in de examenperiode. Nul begrip.
Meest absurdvreselijke bedrijf van België. Zonder twijfel. DAGELIJKS te laat. Dat is als hij al rijdt natuurlijk. Oeps vandaag hebben we UITZONDERLIJK maar 4 wagons ipv 12 OEPS SORRYYY
Een uur al onderweg geweest dan moeten overstappen, trein had half uur vertraging uiteindelijk afgelast. Volgende trein was ook al afgelast. Anderhalf uur moeten wachten (tijdens etensuur). Brolmaatschappij. Volgende keer toch maar de lijn pakken. En waar is mijn geld voor mijn terugticket? Idd dat houden ze rustig in hun eigen zak om kosten te betalen van treinen die uiteindelijk niet eens rijden. Ook niet al eerder kunnen zeggen dat trein afgelast werd eerst 40 min laten wachten en dan plots aflassen. Tijdsverspilling.
Klantendientst bestaat precies niet. Stuurde een email met een vraag over digitale tickets nadat ik bijna onterecht beboet werd toen er problemen waren met de app (door een zeer onbeschofte conducteur, die het allemaal niet wilde horen. Behulpzaamheid vraag ik al niet meer, want ik weet dat dat al lang niet meer in de functieomschrijving staat). Nooit iets van teruggehoord. Dan toon je ook eens inzet om als klant problemen in de toekomst te voorkomen…
Pure chaos, dit is de nmbs hun dagelijkse strategie. Denk dat iedereen wel horror stories heeft.
Tijd om te privatiseren
Vervangbussen komen er altijd met 30-45min retard aan
Treinen zijn smerig en altijd te laat teveel werken aan zeer slecht onderhouden sporen en de werken maken et 9/10 nog erger dan get ervoor was ik neem al 3 jaar de trein betaal graag de hoge benzineprijzen om de trein te vermijden
Altijd is er iets aan de hand. Altijd.
Vertraging kan gebeuren maar steeds de verkeerde steden afroepen bij aankomst is gewoon not done! Hele slechte service voor mensen die de trein niet vaak nemen.
Door een defecte goederentrein, laatste trein gemist ! Bedankt conducteur om ons een taxi te regelen & een boze mama te besparen! Jij bent onze reddende engel!!! Deze trein was de laatste die toekwam in Sint-Niklaas -> S2673
Dikke Merci!
Y&M
Ik werd net enorm oneerlijk behandeld als klant. Ik ben een student en gebruik daarom de Student multi pas om te reizen tussen mijn kot en mij ouderlijk huis. Dan moet je de datum van je reis op een kaartje schrijven en deze laten zien aan de controleur. Dit is exact wat ik gedaan heb, met een pen, niet uitwisbaar dus. Toch wist mijn controleur van net mij te beschuldigen dat ik de datums op het kaartje heb aangepast en heb ik dus volle prijs mogen betalen, die bijna gelijk staat aan de multi pas zelf waarmee je 10 ritten doet. De controleur liet me de volle prijs betalen en ik kon er niets aan doen. Hij had niet eens een deftige reden waarom mijn pas niet geldig is, het leek gewoon wat verdacht volgens hem. Dit hoort absoluut niet, ik betaal enorm veel geld om te kunnen reizen en alsnog troggelen ze me geld af. Deze controleur heeft misbruik gemaakt van zijn macht en deze machteloosheid is voor mij als eerlijke klant vreselijk. Ik zou deze man enorm graag aanklagen maar ik heb geen idee wie hij is en dan zou ik al helemaal veel geld en tijd kwijt zijn. Fe enige optie die ik nog had was door de hele teien roepen dat je inkt op papier niet kan verwijderen om iets nieuws over te schrijven. Neem deftige mensen aan NMBS! Als ik zelfs al extra ga moeten betalen zonder reden ga ik al op straat staan voor men studies gedaan zijn.
Waarom is de taal enkel Frans op de trein van Brussel Zuid naar Aarlen en vice versa?
Thanks a lot!!! My mobile is again with me with all my documents. Thanks to your employees. Antwerp Essen.
Greetings
Maria Adelaida Uribe
we rijden regelmatig met de trein naar de Belgische kust !De laatste ritten naar de kust met eerste klasse ticket hebben we geen enkele controle gehad op het vervoerbewijs! We nemen 1ste klasse omdat we dan rustiger kunnen genieten van de treinrit! Ook is het reeds opgevallen dat meerdere mensen ook jeugdige personen op 1ste klasse vertoeven wat zeer eigenaardig is ! Ik vind dat niet kunnen voor mensen die dan wel een meerdere prijs voor betalen en anderen waarschijnlijk gratis op de trein vertoeven omdat er de laatste tijd toch geen controle meer gebeurd! Als COVID-19 daar de oorzaak van is vind ik dat niet kunnen! Mvrgr Luc van driessche
Deze nacht (26/10/2021) stond mijn dochter te wachten op een trein in Lier die niet kwam opdagen De chef die er op dat moment rondliep om alles in zo mogelijke banen te leiden , heeft mijn dochter even opgevangen en voorzien van water en een koekje. Ik wil deze persoon enorm bedanken die zijn werk méér dan naar behoren heeft gedaan en mijn dochter, die daar al 1.u stond te wachten(het was ondertussen 1u., heel professioneel heeft opgevangen en gerustgesteld.
Trekt op niks altijd te laat . Sta al 40 min in de koud godveromme
Vandaag extra vroeg naar het station in Genk gereden om een Railpass te kopenwant vanaf 01-02 wordt deze een stukje duurder.
Natuurlijk heb ik eerst de website gecheckt om de openingsuren en daar stond DUIDELIJK VERMELD dat het loket om 06.45u opengaat!
Om de grootste drukte te vermijden stap ik in de auto en arriveer aan het station om 06.45 u ,mooi op tijd dus!
Net op tijd om iemand achter het loket te zien zitten om vervolgens ……de rolluiken naar benden te laten.
Mezelf en andere aanwezigen gingen er van uit dat hij een sanitaire stop hield maar om 7.33u was er nog steeds een gesloten loket.
Ik ben een geduldig iemand maar dit vind ik absolute benedenmaatse service , en dan verwondert de NMBS zich nog dat meer en meer mensen niet meer kiezen voor de trein.
Mij zal je nooit meer de trein zien nemen en nu probeer ik iedereen in mijn kennissenkring ook hiervan te overtuigen.
Ik hoop dat die hele janboel heel gauw geprivatiseerd word
Nmbs ervaring van Marleen op 7 augustus 2018 Ideale dag, tunnels gesloten, om eens de nmbs uit te proberen. Werkelijk geen ervaring om publiciteit te kunnen over maken. Trein te bxl nr gent 18 min vertraging, nergens een bankje op het perron om in die hitte eventjes te kunnen zitten. Contrasterend tov de megalomane projecten die er anderzijds wel zijn. Wegens vertraging naar Gent, aansluiting gemist waardoor de wachttijd deze keer 55 min is. Nu wel een bankje in de oververhitte hall van Gent-st P. Neen geef mij vooralsnog een geaircondionde wagen die me op de helft van de tijd op mijn bestemming brengt alle verkeersellende ten spijt. De nmbs is er nog niet….
verschrikkelijk. Via nmbs site tickets besteld voor disneyland die vervolgens helemaal niet verkrijgbaar zijn in nederland! Terwijl dit wel zo stond vermeld op de site. Bij nabellen (met telefoniste die nauwelijks nederlands spreekt) kon men alleen maar 1 ding: annuleren….er werd geen enkele oplossing geboden.
Jammer dat er maar een spoorwegbedrijf is in België, want de NMBS is zowat het slechtste bedrijf dat ik al ben tegengekomen! Iedere dag heb ik vertraging op de lijn Antwerpen-Brussel, de verwarming werkt meer niet dan wel en tegenwoordig zitten er vaak bedelaars op de trein die iedereen dan ook nog eens komen lastig vallen! En dan verbaasd zijn dat ze verlies maken! Verbaasd mij niks!