Groupolitan is qua type webshop een dagdeal aanbieder waarvan er inmiddels meer dan honderd in een dozijn zijn. Nochtans is Groupolitan absoluut de moeite waard om eens te bekijken. Niet alleen is het aantal ingeschreven leden op Groupolitan hoger dan op andere websites, de variëteit aan deals is ook enorm. Zo gingen er al deals als make-up aan min 60%, juwelen aan min 70%, massages aan min 50% en dergelijke de deur uit. Reizen, verzorging, genieten en wellness, het zijn de meest voorkomende types qua deals binnen Groupolitan.
Groupolitan kan dergelijke dumpingprijzen aanbieden doordat het grotere deals heeft met verdelers. Net door de vele afzet tegelijk willen producenten net dat beetje extra korting geven. Het mooie aan de webshop is ook dat alle deals zijn afgestemd per stad. Op basis van de gegevens die jij tijdens je registratie ingaf, speurt Groupolitan nieuwe deals op in jouw buurt. Groupolitan beschikt daarnaast over een uitgebreid aanbod aan huis & decoratiemateriaal, wijnen en reismogelijkheden. Net als bij andere dagdeal aanbieders is het belangrijk om het vereiste aantal geïnteresseerden te verzamelen. Word dus vandaag nog zelf lid van de Groupolitan community en nodig vrienden uit Facebook, Twitter of een andere sociale netwerksite. Aan betalingsmogelijkheden geen gebrek binnen Groupolitan. Zo kan je onder andere per Visa, Mastercard, American Express, KBC online, Dexia online, Bancontact en Paypal je voucher afrekenen.
Wij boekten en betaalden een reis naar Boedapest. Wat volgde was gedurende een
half jaar: loze beloften, leugens. Het was puur bedrog. Zelden of nooit antwoord aan de telefoon of op emails. Ik heb dan meermaals de holding company boven Groupolitan Travel ingeschakeld en dan kreeg ik de mensen wel aan de lijn: maar opnieuw volgden leugens, enz.
We kregen dan een “schadevergoeding” van Euro 100 voor ons beiden samen: daarmee hebben we een hotel geboekt in Straatsburg en deze aankoopprocedure, enz was prima verlopen. Ook het hotel en het restaurant in Straatsburg waren picco bello!
Ik vermoed dat Groupolitan en Groupolitan Travel niet meer bestaan; je vraagt je af hoe dit zo lang heeft kunnen duren????
Hoedanook: mochten ze nog bestaan: vertrouw hen NIET!!!
EInd juni boeking gemaakt en betaald. Keurig bevestiging / “confirmatie” ontvangen. Alles goed denk je dan, Bij beschrijving stond alleen nog even contact opnemen met betreffende hotel. Die kenden heel Groupolitan niet en deden er zeker geen zaken mee en betreffende boeking was hen onbekend. Toen begon het haast onmogelijk belcircus. Na ongeveer tien belpogingen eindelijk iemand aan de lijn. Alles zou in orde zijn, alleen waren de vouchers overgnomen van andere reisorganisatie dus daarom kende het hotel Groupolitan niet. Vouchers kwamen eraan / geen probleem / meld je maar in hotel. Vouchers zouden volgen per mail. Na een week nog niets dus maar weer bellen….. Wederom een poging of tien en toen een andere medewerker aan de lijn. Het verhaal van de andere organisatie klopte maar er was inderdaad een probleem met het hotel !
Er zouden wat gelijkwaardige alternatieven worden geboden. Er volgde twee volstrekt mindere voorstellen zowel qua prijsniveau als ligging (deze hotels kon je rechtstreeks via internet zelf nog goedkoper boeken). Bericht retour gestuurd met:
1. alsnog het geboekte hotel of
2. gelijkwaardig hotel of
3. geld terug.
Uiteraard weer geen reactie ! Weer bellen en vervolgens als we dan geld terug wilden de vraag waar geld naar toe moest (het nummer waarmee was betaald was blijkbaar niet meer te achterhalen). Binnen vijf minuten gestuurd met (zoals telefonisch al afgesproken) het verzoek dit per mail te bevestigen !!!!
Wederom geen reactie, nieuwe mailtjes (op wel drie verschillende adressen) maar u raad het al geen enkele reactie en tot op heden nog steeds geen geld terug (of fatsoenlijk alternatief). Of het nou oplichting is of gewoon grove nalatigheid kan ik nog niet beoordelen maar per saldo schandalige behandeling. WAARSCHUWING ZEKER NOOIT IETS MEE DOEN
Op 10/12 citytrip naar Porto gekocht en betaald voor 2 personen. Telefonisch reserveren is onmogelijk. Ze nemen niet op en als ze na 2 dagen toch opnemen verstaan ze geen Vlaams. Op 10/12 ook per mail gereserveerd voor vertrek op 23/03/15. Geen reactie. Ik heb nadien nog 3 mails gestuurd, zelfs ene in’t frans. We zijn nu 20 dec. en ik heb nog steeds niks gehoord. Op 17 dec klacht gestuurd naar klantendienst. Mail ontvangen dat ze binnen de 48 uren zullen antwoorden. Nu 72 uren later nog steeds niks gehoord. Is dit service? Hopelijk verloopt onze citytrip naar Porto toch nog volgens onze wensen en dan stopt onze samenwerking met Groupolitan.
bevestigingsbon gekregen van mijn aankoop op 13/08/14 van verschillende Schoonmaakpasta voor al uw numerieke apparaten! Zou in de maand september worden geleverd.Tot op heden 13/10 nog niets ontvangen. Op melding wordt niet gereageerd. Als ik nu naar het overzicht van mijn aankopen kijk, staat daar dat ik LED KAARSEN heb aangekocht, niet dus!!! Wat betekent dit?? Is hopen op bericht of recht-zetting van Groupolitan ijdele hoop? Ik vrees van wel, goede les, never again!!!
Gelijkaardige ervaring als andere klanten. Alleen hebben ze mij gemeld dat zending ONDERWEG was. Neen dus en ik heb dan klacht neergelegd bij het Ministerie van Economische Zaken en hen die klacht overgemaakt. Onmiddellijk 1000 excuses met de mededeling dat hun leverancier in gebreke gebleven is. Ik houd niet van leugens en het feit dat mijn geld 5 weken voor de “geplande” levertermijn van de rekening genomen wordt.
Op 27 maart 2014 bestelde ik via de site GROUPOLITAN, volgens hun een omschrijving, ” Een prachtige Ralph Lauren polo, meerdere kleuren naar keuze, levering inbegrepen !” voor 49 euro. Volgens de vermelding op de bevestigingsbon zou deze VOOR 30 april geleverd worden. Wanneer dit echter niet het geval was heb ik voor het eerst op 7 mei een mail gestuurd naar GROUPOLITAN op te vragen hoever het stond met de uitlevering van de polo’s. Op 8 mei kreeg ik antwoord dat de polo’s gedurende deze week in hun logistiek centrum zouden aankomen om dan verdeeld te worden. Vanaf 15 mei zou ik van hen een ” tracking code” kunnen bekomen. Op 18 mei NOCH een ” tracking code” gekregen – noch de polo bij mij thuis geleverd. Opnieuw een mail gestuurd naar GROUPOLITAN op 20 mei en 21 mei (en ik geef toe dat deze mail enigzins wat “gepeperd” was) om te vragen wat er nu eigenlijk aan t gebeuren is, en dat ik aardig mijn geduld aan t verliezen ben … dit 3 weken NA de oorspronkelijke leverdatum. Het ergste van al is nog dat GROUPOLITAN niks van hen laat horen … “niet om te laten weten wat t probleem kan zijn” .. “niet met excuses en/of reden voor de laattijdige uitlevering” ….
Goed half jaar geleden paar Converse all stars besteld. Zijn doorsnee in de winkel niet zo duur, maar kon ze krijgen aan de helft van de prijs. Weken gingen voorbij, niets van de actie gehoord. Tot ik zelf contact opnam met klantenservice en volgens hen had hele bestelling vertraging door grote succes. Na nog twee weken gewacht te hebben, was ik het zat. Heb gevraagd voor terugbetaling van mijn geld, maar paste niet ‘binnen de policy van het bedrijf’. Kon tegemoetkoming krijgen bij volgende aankoop. Maar als het van mijn afhangt komt die er niet meer.
Beschrijving hierboven klopt volledig, geen unieke site maar wel goedkoop en bruikbaar! Net een etentje geboekt in Berchem voor twee personen aan de helft van de prijs! Denk dat ik dadelijk ook eens de schoenen die ik zag staan wat beter ga bekijken! Moet nog wel gaan eten, maar voor die prijs kan er al weinig misgaan! Zeker eens doen :)!