Fnac Beoordelingen & Ervaringen

Fnac is een bekende Belgische winkelketen die zowel boeken, dvd’s, muziek, pc-accessoires, games als andere elektronica verdeelt. Zowel in een fysieke winkel als vanaf nu online kunnen consumenten hun keuze maken uit één van de duizenden producten. Handige acties en promoties, zoals bv. de jaarlijkse Back to school-actie, worden steeds op de homepage vermeld. Surfen en shoppen binnen Fnac is enorm eenvoudig. Alle producten werden verdeeld over een tiental verschillende productcategorieën.

Vervolgens kan er nog steeds verfijnd worden op basis van type muziek, type game, nieuwigheden, lage prijzen en andere zoekopties. Naast traditionele hifi-producten kan je binnen de Fnac webshop ook online tickets bestellen en foto’s uploaden. Een idool dat je absoluut aan het werk wil zien, of gewoon een avondje uit? Fnac Ticketing biedt de oplossing. Troeven van de webshop: een gratis herroepingsrecht gedurende 14 dagen, steeds de mogelijkheid om producten te  ruilen in de winkel, betaling bij verzending, gratis verzending van boeken en een beveiligde betaling per VISA, MasterCard, American Express, Bancontact MisterCash of Paypal. Genieten van 5% korting op een groot aandeel producten? Word dan lid van de Fnac familie via het registratieformulier. Boeken, muziek, dvd’s, foto’s, games, multimedia en veel meer: Fnac.be.


24 Fnac Reviews

  • Fnac ervaring van Bruce

    Heb op 21 oktober een CD gekocht op hun online webshop. Deze was toen voorradig en ging uiterlijk binnen de 3 a 5 werkdagen geleverd worden. Na 9 dagen geen antwoord te hebben gekregen had ik een mail gestuurd ivm het feit dat ik deze nog steeds niet ontvangen had. Na twee dagen kreeg ik antwoord dat ze de situatie gingen bekijken en mij op de hoogte gingen brengen over het probleem. 6 dagen later krijg ik eindelijk een bericht dat het product niet meer geleverd zal worden aangezien dit niet meer voorradig is terwijl heb artikel op dat moment nog steeds als voorradig gemeld staat op hun webshop maar voor het dubbele van de prijs.. Schandalig hoe dit kan gebeuren. Dit moest een cadeau worden voor mijn moeder haar verjaardag. Ik bestel hier nooit meer. Dit is al de tweede keer dat ze dit laten gebeuren.

  • Fnac ervaring van Filip

    Ik kan de slechte ervaringen met de FNAC webshop enkel onderschrijven. Ik bestelde een boek bij FNAC (omdat het de enige webshop was waar ik het in paperback kon bestellen) op 23/10. Op 25/10 kreeg ik bericht dat mijn bestelling aanvaard was (WTF???) en binnen de 2 dagen zou geleverd worden. Vandaag 30/10 heb ik nog steeds niets ontvangen van FNAC. Wel van Bol, waar ik hetzelfde werk in gebonden versie gisteren besteld heb. Benieuwd of ik m’n geld ga terugzien…

  • Fnac ervaring van Elke De Heyn

    Minder dan 1 ster kan helaas niet .
    Had beter op voorhand de reviews hier gelezen voor ik een aankoop via de fancwebwinkel heb gedaan. Tegelijk iphone, ipad en ipad hoes besteld.
    Liet het leveren in de winkel.
    Op alle vlakken ging er iets mis: eerst en vooral producten die zogezegd op voorraad waren die dan pas vele dagen later werden geleverd. Een mail om me in het Frans proficiat te wensen dat mijn bestelling was gelukt enkele dagen nadat het geld reeds van kredietkaart was gegaan etc. Faktuur die bij afhalen van het product niet kon afgedrukt worden, 1 bestelling over 2 weken tijd in 3 keer geleverd.
    Nadien wegens een onmiddellijk vastgesteld technisch probleem met ipad ( geraakte niet op mobiel internet, wel op wifi), binnengedaan op klantendienst na enkele keren heen en weer te zijn verwezen van telefonische klantendienst naar fysieke klantendienst in de winkel. Uiteindelijk na enkele weken de boodschap gekregen dat ik mijn nieuwe ipad waar niets abnormaals mee was gebeurd niet ‘ als een goede huivader had behandeld’ ter bewijs kreeg ik foto’s doorgestuurd waarbij de ipad niet waterpas lag op een houten bank. Gezien bij de ipad pro de cameralens uitsteekt is het ook onmogelijk om deze waterpas te leggen langs die kant! Reactie hierop werd volledig genegeerd: ik kreeg 3 opties: ofwel mijn nieuwe ipad laten vernietigen, 800 euro betalen voor een herstelling, of 120 euro betalen om mijn splinternieuwe ipad gewoon terug te krijgen. Heb dat laatstedan maar gedaan, hem teruggekregen zoals afgegeven in de klantendienst( zonder enige kras of verbuiging) , en voor mezelf gezworen dat ik geen eurocent meer uitgeef bij fnac.

  • Fnac ervaring van Gray

    DVD besteld. Is veel te laat geleverd. Het product is hetgeen ik bestelde, maar de levering is heel erg lang en als je hen tussenin probeert te contacteren om te vragen waar het blijft dan krijg je oftewel geen antwoord, of een verwijzing naar de FAQ (veelgestelde vragen). Hier moeten ze echt wat aan doen!

  • Fnac ervaring van Pelle

    Laptoptas gekocht bij Fnac Wijnegem. Thuis zag ik dezelfde tas bij Coolblue 20% goedkoper.
    Terug naar Fnac gegaan. Het verschil werd meteen terugbetaald. Dit noem ik goede service

  • Fnac ervaring van Nancy

    NOOIT MEER ! Had ook beter eerst de reviews hier en op Trustpilot gelezen. ik had ook onmine besteld. Was snel geleverd maar werkt niet. Kreeg pas na betaling de factuur waar vermeld werd dat dit uit Spanje kwam. Bij contactname werd gemeld dat Fnac hier niets meer mee te maken heeft en ik contact met de verkoper moet opnemen. Die meldt mij per mail dat ik de handleiding moet lezen!!?! (Dat ik daar niet aan gedacht heb ) en maar met de fabrikant (AEG)moet contact nemen. Deze meldde dat zij mijn product niet in hun gamma hebben. Dus ik heb blijkbaar namaak gekocht. Product naar dichtstbijzijnde Fnac gebracht die dit niet wilden terugnemen. Ik moet het maar zelf terugsturen. Naar Spanje op mijn kosten. Pak is 120cm op 35cm. Zou duurder worden dan mijn aankoop. Ik heb mijn lesje geleerd bij Fnac.

  • Fnac ervaring van WERBROUCK PATRICK

    ik heb zojuist alle negatieve ervaringen gelezen van de web-site van FNAC en ik kan mij er 100 % in terug vinden – ik had de BLU RAYS van “le gendarme a new york” en van “le gendarme et les extra-terrestres” besteld via internet en tot nu toe nog steeds niets ontvangen – onlangs kreeg ik wel de melding dat de blu ray van “le gendarme a new york” geleverd zou zijn in Lille – zojuist mail gestuurd naar Lille – maar ook nog geen reaktie – is misschien wel nog wat te vroeg – al mijn bestellingen zijn wel reeds aangerekend via VISA – wanneer ik niets zou ontvangen hebben hoe krijg ik dan mijn geld terug ? misschien wel nooit ? de enige web -winkels welke ik mee gewerkt heb zijn bol.com en amazon – 100 % POSITIEF !!!! nu maar afwachten en hopen dat alles in orde komt zoniet annuleer ik mijn FNAC kaart en zal ik er alles aan doen om FNAC aan iedereen af te raden ……

  • Fnac ervaring van Kevin

    online besteld, mijn adres was verkeerd heb dit gemeld NIEMAND DIE ANTWOORD, heb dan uiteindelijk meer info gekregen dat het product niet beschikbaar is na 10dagen. en ze beloven me dat ze het geld gaan terugstorten op de rekening van waar het kwam. NIET DUS GELDKLOPPERIJ. geen ster waard

  • Fnac ervaring van sio

    Beantwoorden mijn vraag(en) niet. Slechte service, namelijk geen. Aantal sterren is moeilijk te geven. Wil -1 geven.

  • Fnac ervaring van Frans Schaffels

    Wat is dit voor een geldverslindende amateurclub? ze nemen niet eens het fatsoen om de telefoon op te nemen of de mail te beantwoorden. mensen ben gewaarschuwd. denk twee keer naar voor u met deze winkel in zee ga. ik doe dat NOOIT MEER!!!!!!

  • Fnac ervaring van De Roo

    Had ik maar beter op deze site gekeken alvorens mijn aankoop te doen.
    Informatie op website onvolledig, zogezegde snelle levering blijft tot 5 dagen inactief en men kan de bestelling zomaar annuleren. wanner u een vraag heeft dan verwijst men graag naar de FAQ, welke u niet verder helpen de reden daarvoor is dat men liever heeft dat je 5 minuten aan de lijn hangt wachtend op een hulp aan 0.34€/uur.

  • Fnac ervaring van van der speeten

    Reeds de tweede maal dat we een product kopen en dit niet kan geleverd worden binnen een bepaalde tijd . Men weet nooit wanneer er geleverd kan worden en of het product nog in voorraad is , alhoewel de website vermeld van wel. Dit is de laatste maal dat we bij Fnac nog iets kopen. Hoogst onbetrouwbaar

  • Fnac ervaring van Martin

    Op 9 maart 2017 bestelde ik een LP van de Rolling Stones bij FNAC.BE. Een internet aankoop; de LP was volgens informatie op de website voorradig. Curieus was wel dat de geplande leveringsdatum halverwege de maand mei stelde. Kennelijk heeft men bij FNAC 10 weken nodig om een item van de plank te pakken en te verzenden. Enfin, ik had zin in deze LP dus nam ik het maar op de koop toe. Nu kwam op 22 mei een e-mail waarin werd aangegeven dat het product niet beschikbaar is. Die constatering doet men dus pas na 11 weken…
    Als web-winkel doe je dan toch iets niet goed, zeker niet in een wereld waarin verzending van een gekocht item doorgaans binnen 24 uur plaatsvindt. Bedroevend slecht dit. Het was met zekerheid mijn eerste en tevens laatste ervaring met dit bedrijf.

  • Fnac ervaring van Horea Mihai

    Autistic service. Incomplete information. Weird price changed. Totally unqualified employees. More expensive than competition.

  • Fnac ervaring van davy

    Opletten met de prijzen in de webwinkel, ik heb namelijk net gemerkt dat deze veel duurder zijn voor sommige producten dan in de winkel zelf. Ik had de dvd box met de divergent series gaan kopen in de winkel in leuven aan 29.99 er was een promo van 9 euro echter als je op hun webwinkel gaat kijken zie je een prijs van 38.99 (-10% als je fnac kaart hebt). Waarom ze in de winkel dan een promo hebben die niet zichtbaar is op hun website is me een raadsel. Dit artikel is ook nog geen maand oud. Opletten geblazen dus

  • Fnac ervaring van Sander

    Dinsdag 8 maart een iMac online besteld. De leveringstermijn die werd vermeld was 2-4 dagen.
    Pas vandaag 11 dagen (9 werkdagen) later ontvangen. Het is zeer moeilijk de klantendienst te bereiken. In 75% van de gevallen kon ik ze niet te pakken krijgen. De lijn wordt gewoon verbroken. Zijn ze wel bereikbaar dan kunnen ze geen afdoend antwoord geven op de vraag waarom de leveringstijd is overschreden en welke maatregelen ze zullen treffen.
    Tot woensdag de week na mijn bestelling werd mijn order niet geaccepteerd via het tracking systeem. Het geld was echter wel van mijn rekening.
    Ik had dus geen andere keuze dan gefrustreerd wachten op een toestel dat ik dringend nodig had.
    Uiteindelijk werd ik opgebeld met de vraag wanneer het mocht worden geleverd. We spraken af in de voormiddag. Niemand gezien tot 15:30h, met als gevolg dat ik een afspraak heb moeten laten vallen.
    Dit is totaal het tegengestelde van wat ik van een bedrijf als Fnac had verwacht. Ik heb steeds goede ervaringen gehad in de winkels. Maar zoals de zaken er nu voor staan raad ik iedereen ten stelligste af om gebruik te maken van hun online dienstverlening. Dit is ondermaats en er zijn andere bedrijven die naar mijn ervaring dag na bestelling kunnen leveren en dit ook consequent doen. Fnac, dit is echt niet meer van deze tijd. Afknapper, klant kwijt.

  • Fnac ervaring van Sev

    Vandaag naar Fnac geweest ondanks we voor Kerstmis een waardebon hadden gekregen kortom een nachtmerrie ik raad deze winkel ten zeerste af je betaalt beter meer benzine om naar bv een Mediamarkt te gaan.
    Ik kwam aan in de winkel en vroeg iets aan de 1ste medewerker op de IT afdeling hij was druk op zijn computer op een site het laatste nieuws aan het lezen. Toen ik iets vroeg aan deze persoon volgde op mijn vraag een zucht met een kort antwoord ik liep weg met een gevoel dat ik 1 van de domste vragen ooit stelde. Daarna besloot ik om naar een andere medewerker te stappen deze medewerker gaf mij een helemaal ander verhaal en zei dat ik beter naar een muziek winkel moest stappen terwijl ik gewoon een vraag had over een headset om simpel te kunnen skypen uiteindelijk wees hij me waar de headset’s stonden en zei hij ‘daar bij die oude man dat aan zijne kop is aan het krabben’ vrij brutaal vond ik dat…
    Toen ik naar de laatste medewerker stapte die bij de dvd’s stond kreeg ik mijn verwacht antwoord en raadde hij me een model aan.
    Chapeau voor deze medewerker ondanks dit niet zijn afdeling was.
    Kortom slechte service in deze winkel en zeer dure prijzen…
    Ik raad deze winkel in Wijnegem TEN ZEERSTE AF!

  • Fnac ervaring van Aline

    Zeer slechte service! Computer gekocht aan “rode prijs” (was volgens de verkoper enkel omdat ze niet van dit model afgeraken wegens de kleur). Bij thuiskomen gemerkt dat zegelsticker al gebroken was: geen handleiding, geen beschermhoes over computer etc. Deze computer was dus sowieso al gebruikt en gewoon verkocht geweest zonder dit te melden aan de koper. De computer viel om de 10 minuten uit.

    Bij het terugbrengen, konden ze mij geen nieuw model geven omdat er geen meer beschikbaar waren en wouden ze mij enkel de waarde teruggeven in waarbonnen. Dit wou ik absoluut niet want geen enkele computer kwam op dat moment overeen qua prijs EN kwaliteit. Komt voor hen dus goed uit. Bovendien had ik volgens hen geen ENKEL recht op een nieuwe computer of waarbon aangezien het over een rode prijs ging.

    DIT IS SCHANDALIG: jullie kunnen dus aan eendert wie STRONT (= gebruikte computer met defecte hardware) verkopen en dan achteraf zeggen aan de klant dat deze geen enkel recht heeft op een nieuwe computer?

    Na lang aandringen werd mij een waardebon gegeven + 10% korting op mijn volgende aankoop. Dit was volgens de baas van goederen echt al een heus cadeau van hen naar mij toe. (Een defecte computer is inderdaad een fantastisch cadeau, danku FNAC). Aangezien het equivalent model €100 duurder was (= zwarte kleur), heb ik deze gekocht en uiteraard is dit weer enkel maar voordelig geweest voor de winkel.

    Fnac, waar afzetters thuis zijn.

  • Fnac ervaring van Geert

    Opgelet bij bestellingen via website.
    Je betaalt je bestelling wel onmiddellijk, maar pas achteraf wordt nagegaan of ze het product nog in stock hebben.
    Ik bestelde pc op 24/01/2015, bestelling bleef steken op “in afwachting van aanvaarding”.
    Geen reactie op mail.
    Uiteindelijk op 28/01/2015 zelf gebeld naar klantenservice.
    Wisten zelf de reden niet, moet wachten tot 30/01/2015 om te weten of ze het product al dan niet gaan leveren.
    Pas daarna eventueel terugstorting reeds betaald bedrag.
    Wat ben je met een goede prijs als het product niet voorradig blijkt te zijn ? Zo is het wel heel gemakkelijk om onder de prijs van de concurrentie te gaan…
    AFRADER, NOOIT MEER

  • Fnac ervaring van Peter

    Het is mij nu ook al 2 keer overkomen op korte tijd. Een product dat zogezegd voorradig is, moet blijkbaar nog besteld worden bij de leverancier. Mijn eerste bestelling heb ik na 5 dagen geannuleerd. Bij de 2e bestelling heb ik zelfs eerst gebeld naar de klantendienst waarbij men mij verzekerde dat alles voorradig was. Dit is pure misleiding van de klanten ! Ondertussen staat er al 4 dagen “Bestelling wordt verwerkt” en een mailtje wordt met een standaardmail beantwoord. En dat in tijden waar de concurrentie er prat op gaat dat ze leveren binnen de 24 uur.
    De enige reden dat ik hier besteld heb, is de korting die ik kreeg als Fnac-lid. Als het tegen morgen niet verstuurd is, ga ik het elders kopen dit WE (ondanks de iets hogere prijs).

  • Fnac ervaring van Steven

    Heb op 24/11 een product besteld bij Fnac Online dat in voorraad zou zijn. Ik betaal met Visa, wat bij mijn weten quasi ongenblikkelijk gaat. Vervolgens is de status 2 dagen lang ‘In afwachting van goedkeuring’ (waar slaat dat eigenlijk op???) en sindsdien (we zijn nu 28/11) staat het op ‘Bestelling aanvaard’. Ik vraag me af wanneer ze naar de status ‘Bestelling verzonden’ overgaan. Per telefoon hebben ze ondertussen laten weten dat ze pas woensdag 3/12 kunnen leveren, met als excuus dat de post niet sneller kan leveren. Pure onkunde van Fnac lijkt mij. Niet voor herhaling vatbaar!

  • Fnac ervaring van Jean-Marie

    Ga regelmatig naar Fnac Brussel omdat ik in Brussel werk. Verkopers zijn vaak Franstalig en kunnen gewoon geen Nederlands (of willen het niet spreken). Bovendien is het boekenaanbod in het Nederlands zéér bedroevend. Ook telefonisch zijn deze filialen heel moeilijk te bereiken (gewoon geen antwoord na tientallen keren bellen)….. ik bestel tegenwoordig online in webwinkels.

  • Fnac ervaring van Paula

    Ken Fnac van in de stad (Antwerpen). Ziet er goed draaiende shop uit, dus besloot grote lading boeken te bestellen via internet voor onze zomervakantie. Ikzelf en mijn man zijn nogal boekenwurmen. Bijna meteen na bestelling (waar vermeld stond dat alle artikels voorradig waren) kregen we mail dat enkele van onze titels vertraging hadden. Enkele? Het was 4/5e van onze bestelling. Uiteindelijk twee weken later op vakantie vertrokken met maar 1/5e van onze boekenlading. Toen we terug kwamen was de rest nog niet geleverd + nog steeds geen nieuws over de verzending? Dan maar besloten om te annuleren via de helpdesk. Daar waren ze wel vriendelijk.

  • Fnac ervaring van Francis

    Grote keten, veel keuze maar ook erg duur! In de winkel vind ik het personeel altijd erg vriendelijk en behulpzaam maar de website laat toch wel wat te wensen over! Gewoon erg druk en verwarrend, ik kreeg de indruk dat ik het zowat allemaal zelf maar moest uitzoeken… Jammer, zeker als je weet dat de keten wel een erg goede naam heeft!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

0 + 9 =

Fnac
2.4 (47.27%) 33 Ervaringen