Bol.com Beoordelingen & Ervaringen

Het welbekende Bol.com kent vrijwel iedereen wel al. Bol.com is een webwinkel van Nederlandse bodem en is voornamelijk gespecialiseerd in boeken, muziek, film en games. Naast dit assortiment hebben ze ook nog andere categorieën: speelgoed, mooi & gezond, computer & elektronica, wonen, tuin & klussen en dier. Bol.com is de 2de grootste webwinkel van Nederland en heeft een omzet van meer dan 300 miljoen euro per jaar.

Naast het assortiment van hunzelf hebben ze ook bij de meeste producten een module die de prijs van bij hen vergelijkt met deze van andere webwinkels. Of producten die zij niet tot hun beschikking hebben kunnen worden voorgesteld vanuit andere webwinkels. Ook is het mogelijk voor particulieren om hun 2dehands boeken en dergelijke te koop aan te bieden. Zo kun je, indien je wenst een boek te kopen, ervoor kiezen om een 2dehands boek te kopen in plaats van een nieuw. Dit scheelt meestal wel iets in de prijs.

Bij Bol.com heb je gratis verzending vanaf €20,- op alle producten. Onder dit bedrag betaal je 1.99. Bol.com heeft een klantenservice die altijd bereikbaar is. Je kunt ze bereiken via mail of met de telefoon.


11 Bol.com Reviews

  • Bol.com ervaring van Robert

    Trustpilot reviews

    Bedankt! Jouw review kan het verschil maken.

    bol.com

    Voeg foto toe
    Robert
    3 reviews
    BE
    Beoordeeld met 1 van de 5 sterren
    Zojuist geüpdatet
    Bol.com
    Bol.com – is geen service na verkoop.

    Allemaal goed tot als er iets is. Onlangs een salontafel gekocht via bol.com. Aangekomen met elementen die gebarsten zijn hier en daar een hoekje af – alle kanten beschadig. De tafel toch in elkaar gezet met hoop dat de beschadigde elementen aan de binnenkant zitten en ze niet zichtbaar zijn. Dat is het niet geval. Wij hebben betaald voor een nieuw tafel en een tafel gekrijgen die nog geen 50 euro waard is.
    Oplossing van bol.com ? Neemt contact met de verkoper. Dit hebben wij gedaan – maar levert niets op.
    Retour stuuren ? Tafel in elkaar moeten zetten met meer dan 80 schroeven en verschillende elementen. Nu dit allemaal losmaken en terug inpakken omdat ze zo een rommel verkopen als nieuw zie ik echt niet zitten.

    Een schande is om zo iets te verkopen voor zo veel geld.
    Dit was ons laatste bestelling bij bol.com.
    Als je iets nieuw koopt voor een prijs van 130€ wil je geen product krijgen die aan alle kanten beschadigd is.

    Update :

    Partner verwacht dat wij de tafel terug stuuren.

    Dus alles terug los maken (ongeveer 1,5u werk), inpakken, naar post brengen – uitendelijk moeten wij voor alles zelf opdraaien omdat jullie zo iets verkopen. Dit vind ik er over.

    Na 3 weken tijd kregen wij een oplossing van de partner (Disqount Deals Be) :
    25€ geld terug
    Retour sturen

    Belachelijk is dit…

  • Bol.com ervaring van A. de Gram

    Op 17 december heb ik 3 bestellingen (cadeaubonnen) gedaan bij Bol.com. Diezelfde dag krijg ik een mail dat er is ingelogd vanaf een ander toestel dan gebruikelijk. Als ik dit zelf was hoefde ik NIKS TE DOEN. Aangezien mijn eigen pc een tijdje geleden was gecrasht en in zelf de bestelling ad gedaan vanaf mijn mans pc, hoefde ik dus niks te doen.
    Op 18 december krijg ik een mail van Bol.com dat er een verdachte login was in mijn account en dat daarom mijn account was gedeactiveerd. Op dezelfde dat krijg ik nog een mail van Bol.com dat mijn bestelling is geannuleerd omdat een artikel niet betaald kon worden met de gekozen betaalmethode. De geannuleerde bestelling was de cadeaubon. Er stond GEEN bestelnummer in de mail.
    Ik heb op 18 december gelijk gebeld met Bol.com. Ik kreeg te horen dat ze voor de zekerheid mijn account gedeactiveerd hadden. Het lag nu bij de fraudeafdeling. Het advies was om een nieuw wachtwoord aan te maken en vanaf maandag 20 december (als de fraudeafdeling ernaar gekeken had) kon ik dan weer een nieuwe bestelling doen.
    Op 18 december krijg ik echter al een mail dat ik toen al een nieuwe bestelling kon doen, maar dan zou ik wel met ideal moeten betalen. Diezelfde dag heb ik de 3 bestellingen opnieuw gedaan.
    Op 21 december krijg ik 2 mail dat ik vanaf dat moment mijn bestelling kan betalen. Vreemd dacht ik, ik heb toch al via ideal betaald.
    Op 22 december heb ik weer met Bol.com gebeld. Nu blijkt dat niet 3 maar 1 bestelling was geannuleerd. Waarom die ene was geannuleerd en die andere 2 niet, kon de medewerkster niet vertellen. De bestelling kon niet worden teruggehaald en omdat het fysieke bonnen waren, konden deze ook niet gedeactiveerd worden. Ik heb aangegeven dat ik niet van plan ben om de extra bonnen te betalen, omdat het een fout is van Bol.com. De betreffende medewerkster zou het e.e.a. uitzoeken en erop terugkomen (via mail of telefoon).
    Op 3 januari nog niks gehoord. Omdat de uiterste betaaldatum 4 januari is besluit is zelf maar weer contact op te nemen met Bol.com. De medewerkster die ik aan de lijn had heeft het e.e.a. met een collega besproken en de conclusie was dat ik toch de extra bonnen moet betalen. Ze vertelde dat het de verantwoording van de klant is om na de mail van de geannuleerde bestelling, zelf in te loggen om te kijken welke bestelling is geannuleerd. De medewerkster die ik op 18 december aan de lijn had kon ook geen duidelijkheid geven om het 1 of alle 3 de bestellingen waren die geannuleerd waren. Beiden namen wij dus aan dat het alle bestellingen waren, omdat er ook niks over in de mail stond. En dat mag je ook aannemen aangezien mijn account was gedeactiveerd. Op mijn vraag hoe het mogelijk is dat ik eerst een mail krijg over een verdachte inloggen op mijn account en waarin staat dat ik dus niks hoeft doen als ik dit zelf was, en waarom alsnog mijn bestelling werd geannuleerd kon de medewerkster geen antwoord geven.
    Ik ben al heel was jaren klant bij Bol.com en was altijd heel tevreden. Na dit akkefietje is mijn mening totaal omgedraaid. De fouten die bij Bol.com liggen worden nu op de klant afgeschoven. Bol.com moet de hand in eigen boezem steken. Dit was dan ook de laatste keer dat ik een bestelling bij Bol.com heb gedaan. Ik doe het NOOIT meer. Zo ga je niet met je klanten om!

  • Bol.com ervaring van Cetiner

    Op 22 september 2021 heb ik bestelling 1270345406 geplaatst. Deze order is helaas niet bezorgd bij ons. De TT link van PostNL gaf aan dat er vertraging was, vervolgens gaf de link aan dat deze bezorgd is bij de buren, kort daarna dat het niet bij de buren maar bij een PostNL locatie was bezorgd, na het verversen van de pagina was het opeens opgehaald. Nog even verder stond er weer bij ophaalpunt en dan opeens opgehaald.

    Tijdens dit proces van hierboven heb ik een chat gestart met Bol en de mederwerker die meekeek (top persoon die mij top heeft geholpen overigens) vond het ook vreemd en vroeg mij even af te wachten. Dagen tot weken afwachten was er helaas nog steeds geen pakketje in (eigen) handen. Dan moest ik telkens gaan wachten omdat het ‘hogerop’ besproken zou worden.

    Maanden verder en ik heb niets gehoord. Ik start een chat vandaag 27 december 2021 en krijg te horen dat er is besloten dat ik het pakketje heb ontvangen en dus niets kan doen. Belachelijk en onacceptable!

  • Bol.com ervaring van Twan

    Ik had een Philips beeldscherm kapot, lijnen in beeld door pixels die niet werken. Ik had beeldscherm opgestuurd voor reparatie, kreeg hem een maand later terug. Er zou een nieuw lcd scherm in gemonteerd zijn, na openen doos bleek dat een zwaar beschadigd beeldscherm terug heb gekregen met daarin een groot rood getal op het scherm dat continu zichtbaar is.
    Het beeldscherm zou voor het retourneren naar mij gecontroleerd worden en was goedgekeurd maar mijn ogen zagen de gebreken al bij het openen van de doos.
    Ik had mijn beeldscherm volledig en extra stevig ingepakt voor verzending.
    Ik kreeg mijn beeldscherm terug zonder bescherming en lag los in de doos met een metalen voet erop, alleen het minst belangrijke onderdeel was goed ingepakt de stroomkabel.
    Na contact met klantenservice moest ik 5 werkdagen wachten voor een reactie van de reparatie service na 5 werkdagen nog niks gehoord. Contact gezocht met klantenservice ik moest nog maar wachten of weer opnieuw aanbieden ter reparatie.

  • Bol.com ervaring van Rudi

    Totaal onaanvaardbaar.
    Recupel wet wordt niet nagekomen .
    Nooit meer bol com.

  • Bol.com ervaring van Filip

    Geen aanrader, na een support call waar ik niet tevreden over was negeren ze je gewoon. Bestellen op eigen risico!!

  • Bol.com ervaring van Peter

    Tijdens Lockdown pakket besteld bij bol.com. Ze hebben een fantastisch goede klantenservice zeer vriendelijk en professioneel je kan alles bestellen wat je wil.
    Enkel de levering dat lukt niet meer…
    eerst vinden ze ons adres niets,
    daarna waren we (zogezegd) niet thuis . Pakket werd retour gestuurd en toen vond men de afzender niet ….
    enz… enz…
    Nu wachten we ondertussen nog steeds op onze terugbetalen.
    Ja dat doen ze dus niet graag…
    Wanneer je belt naar bol.com voor een bestelling geef je je e-mail adres en vinden ze alles terug …
    bel je voor een terugbetaling….
    moeten ze je laatste bestelnummer hebben als je die niet hebt heb je pech en legt men de telefoon gewoon …

    Terug betalingen daar doen ze dus niet aan mee !

  • Bol.com ervaring van benoit van raemdonck

    ik ben al 7 jaar klant bij bol.com ik heb nog geen problemen onder vonden alles verloopt altijd goed zelf tot terug betaling binnen de 3 werk dagen en altijd vriendelijk aan de telefoon bol.com is en blijft mijn winkel

  • Bol.com ervaring van Tom Van Loocke

    Ik heb op 8/12 een bestelling geplaatst op de site van bol.com met ref 272496200 en heb op 9/12 een bevestiging gekregen dat dit zou geleverd worden op woensdag 11/12. Vermits ik hiervoor speciaal verlof moest nemen, heb ik op dinsdag 10/12 nog met witjesverzendhuis ( verzender waarmee bol.com samenwerkt) contact opgenomen om na te horen of zeker op woensdag 11/12 geleverd zal worden en dit werd door hen bevestigd. Bol.com meldt dat ik de levering kan volgen met de trackingnummer, en dit klopt niet, want hier stond geen enkele informatie in ivm met de levertijd, zelfs niet over de leverdag !
    Ik heb dus op 11/12 verlof genomen, heb na lang wachten, om 15h een mail verstuurd naar witjesverzendhuis, waar ik geen antwoord op kreeg. Een uur later nog een mail, ook geen antwoord, dus heb ik gebeld om te vragen wanneer de zending kwam. Toen heeft men mij gezegd dat ze contact op gingen nemen met de transporteur, en heb ik de mail gekregen dat tussen 1649h en 1850h ging aangeleverd worden.
    Om 1915h nog steeds geen pakket, en witjesverzendhuis kon ik niet meer bereiken. Ik heb contact opgenomen met bol.com, maar dit heeft mee ook niet veel wijzer gemaakt. Uiteindelijk heb ik nogmaals een mail verstuurd naar witjesverzendhuis dat het pakket niet aangekomen was.
    Ik heb dan deze voormiddag nog zelf moeten telefoneren met witjesverzendhuis om te weten te komen wanneer het nu zou komen ! Uiteindelijk is het pakket deze namiddag gearriveerd, en gelukkig heb ik kunnen regelen dat er iemand thuis was.
    Na contact met de chatbox van bol.com vindt men bij bol.com blijkbaar dat de verzender al het mogelijke heeft gedaan.

  • Bol.com ervaring van Jos Bruyt

    Qua prijs ga je nergens anders beter vinden. Ze stellen hun prijzen zo dat ze steeds de goedkoopste zijn. Heb zowel al boeken, dvd’s als hoesje voor mijn iPad via de website besteld. Betalingen verlopen perfect, alleen aan de levertermijn kan nog gewerkt worden. Als producten volgens de website op voorraad zijn, moeten ze ook echt binnen de beloofde termijn geleverd worden (wat dus niet het geval was).

  • Bol.com ervaring van Marco

    Al zoveel over gehoord, dit moest ik gewoon eens proberen! Begrijp de hype niet goed, winkel biedt niet meer of minder aan dan andere ketens die hetzelfde doen… Prijzen zijn volgens mij ook niet veel goedkoper… Levertijd was wel erg snel! Op nog geen twee dagen had ik al mijn cd’s en boeken in huis! Misschien wel interessant als je nog snel op zoek bent naar een pakje ofzo?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

0 + 9 =