Blog

WK-koorts stijgt in België: gadgets en stickers boomen op internet

21 mei, 2014

Dat de WK-koorts in België stilaan een hoogtepunt bereikt, bewijzen de talloze successen. Naast de accessoires voor supporters die er op verschillende webshops te ontdekken zijn, kan nu ook Panini de massale vraag naar WK-stickers niet volgen. De WK-stickers worden sinds kort verdeeld binnen verschillende supermarkten, lokale krantenwinkels, speelgoedwinkels en via de webshop van Panini. […]


Online shoppen afhankelijk van weer

25 november, 2013

Dat traditionele boetieks en winkelketens enorm afhankelijk waren van het weer was reeds bekend. Volgens de Britse online brancheorganisatie IMRG en consulting group Capgemini zou het weer nu ook een bepalende factor zijn in het shopping gedrag van online klanten. Bij goed weer worden consumenten de winkelstraten ingelokt en wordt er dus minder online gewinkeld. […]


Online miskoop? Je riskeert een ‘rouwproces’

23 november, 2013

Online shoppen heeft eigenlijk niets dan voordelen: je winkelt op de plekken en momenten dat jou het beste uitkomen, je hoeft niet aan te schuiven aan de paskamers en sukkelt nooit met klantenkaarten of kortingsbons. Nochtans moet je opletten met eventueel miskopen. Volgens recent onderzoek zou je van één miskoop maandenlang gevolgen kunnen dragen. 86% […]


Is een Webshop gevaarlijk of betrouwbaar?

20 november, 2013

Recente studies van Comeos toonden aan dat Belg steeds meer online winkelt. Maar liefst 45% van  de hele Belgische bevolking zou in 2012 online aankopen gedaan hebben. Van kleding & schoenen, tot reizen, sieraden en andere luxegoederen: het aanbod van online producten is gigantisch. Maar hoe veilig zijn onze webshops? En hoe kan je de […]


Online shoppen niet enkel voor jongeren meer

19 november, 2013

Niet enkel jonge mensen, maar ook steeds meer veertigers bestellen tegenwoordig kledij, schoenen of luxeproducten via het internet. Zo blijkt althans uit de jaarlijkse studie van Comeos, de Belgische federatie van de handel en de diensten. De leeftijdsverschillen die steeds bestonden bij online winkelen, lijken dus weg te vallen. Het aantal consumenten dat al ooit […]


Taksvrij shoppen krijgt een nieuwe betekenis

Iedereen kent waarschijnlijk wel iemand die telkens op de luchthaven voordelig parfums of sigaretten aankoopt. Tax free shoppen, in het Nederlands taksvrij shoppen, is in feite een voordelige manier om luxeproducten aan te kopen. Telkens gaat het om dezelfde kwaliteitsproducten, met het enige verschil dat hier op geen taksen/belastingen betaald moeten worden. Het is net […]